  • Data: 2004-06-01 14:49:42
    Temat: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On Tue, 1 Jun 2004, WOJSAL wrote:
    >
    > [1] nie jest w interesie ani państwa ani społeczeństwa marnowanie
    > talentów tylko dlatego że rodzice nie chcieli lub nie mogli
    > wykształcić zdolnych dzieci. To jest jeden z przykładów wobec
    > którego "rynkowość zadbania o siebie" wysiada - i zdania nie
    > zmienię.

    Biedne, utalentowane dzieci w zdrowym (czytaj: wolnorynkowym)
    systemie edukacji beda mialy szanse na edukacje.
    Dlaczego? Dlatego ze szkoly musza konkurowac.
    Po czym poznac ze szkola X jest lepsz od szkoly Y.
    Po ich absolwentach. Dlatego szkola X (podobnie jak i Y)
    bedzie zainteresowana sciagnieciem do siebie
    dzieci z domow bogatych (bo to zysk) oraz utalentowanych,
    a w tym: utalentowanych biednych (bo te dzieci daja
    szkole prestiz).
    Tak jest w warunkach konkurencji. Nie bierz tego do
    obecnego systemu szkolenia, gdzie utalentowane dzici
    gina w szkolach-kolchozach, w 40-osobowych klasach.

    > [...]
    >
    > To nie jest ścisła prawda. Nawet jeśli by przyjąć że "tani"
    > samochód jest tak samo chroniony jak "drogi" samochód (a obaj
    > wiemy że przykładalność :) organów ścigania wcale nie musi
    > być stała) to przy "drogim" jest więcej do stracenia.

    Dlatego powiedzialem "mniej wiecej".
    Jako kotrargument moglbym powiedziec, ze dzilnice
    biednych wymagaja czestszych interwencji policji,
    niz dzielnice zamoznych.
    Mniej wiecej wiec traktuje, ze panswto swiadczu
    swoje uslugi po rowno.

    > To jest element przemawiający za "liniowymi" :)
    > BTW: ciekawe że mało kto przystępując do spółki (jakiejkolwiek)
    > chciałby się zgodzić na układ że im więcej zarobi tym mniejszą
    > część dostanie :] - a tak wyglądają podatki progresywne :)

    W podziale zysku decuduje proporcjonalnosc wkladu,
    inwestycji.
    czyli przenoszac te zasade na podatki, nalezaloby powiedzic,
    ze skoro ktos wiecej placi, to powinien miec wiecej od panstwa.
    Ja jestem za tym by kazdy placil po rowno (kwotowo)
    i mial taka sama pomoc panstwa.

    > Zastanowię się (mocno) po co mi ta nieruchomość.
    > Uwierz.

    Czyzby?
    Masz dom o wartosc 500.000 a masz jednoczesnie
    przejsciowe problemy finasowe. Nie starcza Ci na
    oplaty w tym miesiacu. To co? sprzedasz dom,
    po to bys mogl zaplacic za gaz w tym miesiacu?

    > Ależ zgoda.
    > Tylko tak jak wszędzie - kiedy trzeba ustalić że na coś potrzebne
    > są pieniądze to wszyscy są za. Kiedy trzeba płacić to mają płacić
    > "inni".
    > No to trzeba znaleźć wszelkie *uzasadnione* powody do płacenia...
    > I nieruchomości takim powodem *są* :)

    Nie. Powodem sa uslugi jakie swiadczy nam panstwo.
    Stan posiadania nie ma tu nic do rzeczy.

    Czy idac do sklepu po chleb, cena chleba zalezy
    od Twojego stanu posiadania?

    WOJSAL