  • 1. Data: 2003-12-30 11:00:14
    Temat: Re: podatek katastralny-stawki
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mariusz napisał:

    > Witam!
    > Czy wiadomo konkretnie jakie będą stawki podatku katastralnego od pow.
    > mieszkalnej i od pow. lokalu uzytkowego?

    Tego nikt nie wie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2003-12-30 11:03:08
    Temat: podatek katastralny-stawki
    Od: "Mariusz" <m...@g...pl>

    Witam!
    Czy wiadomo konkretnie jakie będą stawki podatku katastralnego od pow.
    mieszkalnej i od pow. lokalu uzytkowego?

    Dla naświetlenia sprawy: Mam dom w którym zamiast garażu mam lokal użytkowy,
    który wynajmuje pod usługi.
    Obiło mi się o uszy, że podatek ma być w przedziale 0.1% do 2%, ale ważne
    jest dla mnie ile konkretnie będzie wynosił od pow. mieszkalnej, a ile od
    pow. wydzielonego w domu lokalu uzytkoego.
    Jeśli miałoby to być 2% to poszedłbym z torbami.

    Z góry dziękuje za informacje.

  • 3. Data: 2003-12-30 14:55:51
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > Tego nikt nie wie.

    Ale stawki będą raczej w promilach, a nie w procentach.

    Pozdrawiam
    Tomek - modina

  • 4. Data: 2003-12-30 15:12:51
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pow. wydzielonego w domu lokalu uzytkoego.
    > Jeśli miałoby to być 2% to poszedłbym z torbami.

    Chyba nawet Główny Geodeta Kraju tego nie wiem. Na www.geodezja.net (na
    głównej stronie) jest link do wywiadu z nim.

    Kuba

  • 5. Data: 2003-12-30 15:49:17
    Od: "Mariusz" <m...@g...pl>

    W artykule 3ff195f7$...@n...home.net.pl,
    niejaki(a): XYZ z adresu <x...@p...pl> napisał(a):
    > Użytkownik "Mariusz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba nawet Główny Geodeta Kraju tego nie wiem. Na www.geodezja.net
    > (na głównej stronie) jest link do wywiadu z nim.
    >
    > Kuba

    Dzięki za odpowiedź.
    Mariusz

  • 6. Data: 2003-12-30 23:01:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, modina wrote:

> [...]
    >+ > Tego nikt nie wie.
    >+
    >+ Ale stawki będą raczej w promilach, a nie w procentach.

    ...z wszystkimi zastrzeżeniami, z których pierwsze brzmi:
    "na początek" ! Pamiętam gościa (z USA ?) który tu pisał:
    "na początek trochę, a później dowalą bo 'podatek się
    sprawdza'" ! Patrząc tu:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&safe=off&th=bb19c49df7138e99&rnum=1

    ...wychodzi że to może być prawda:
    ++++++
    Stany Zjednoczone [...]
    Stawki ustalane sš przez władze lokalne, które majš w tym pełnš
    swobodę, i wynoszš od 0,5 do 2,5 proc. wartoœci nieruchomoœci.
    ------
    (procenta, nie promila !)

    Poczytawszy dyskusje i dane na ten temat:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&safe=off&selm=7hop8v%2462e%241%40galaxy.uci
    .agh.edu.pl
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&safe=off&selm=b57t6d%24edv%241%40atlantis.n
    ews.tpi.pl
    http://www.money.pl/podatki/wiadomosci/20030211/3617
    9
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&safe=off&selm=397D927D.49E16F8A%40softax.co
    m.pl
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&safe=off&th=792f852e5a9be0eb&rnum=1

    ...i wszystko podobne:
    http://tinyurl.com/34zbc
    (czyli)
    http://groups.google.com/groups?as_oq=kataster%20kat
    astralny%20katastralnego&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.p
    odatki&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2002&a
    s_maxd=25&as_maxm=9&as_maxy=2003&lr=&num=100&hl=pl

    ...byłbym ostrożniejszy.
    Najbardziej 'przekonuje' mnie argument z dyskusji że 20 promil[i/e][1]
    to jakby nie patrzeć też promile :)
    [1] BTW jaka jest aktualna wersja poprawnej odmiany promila ? Ten
    promil (IMHO) czy to promile - i 20 promili czy 20 promile ? :)

    Akcyza na paliwo też była podnoszona "żeby były pieniądze na drogi".
    Po czym zmniejszano "udział" pieniędzy na drogę w akcyzie z 45% na 40%,
    bo akurat "na coś brakło" i "tylko w tym roku" zabiera się z paliwa.
    I zwiększano akcyzę, bo po zimie wiadomo w jakim stanie są drogi.
    Po czym... (i aktualnie mamy 30% "udziału", opłaty autostradowe
    i wszystkie inne wynalazki na karku - które właśnie miały być
    niewprowadzone bo "w zamian podwyższa się akcyzę" :>).

    >+ Pozdrawiam

    wzajemnie :) - Gotfryd