  • 1. Data: 2003-12-30 09:41:53
    Temat: umowa zlecenie
    Od: aggga<k...@o...pl>

    jestem zatrudniona na umowe zlecenie. czy jako studentka mam
    prawo odliczać np. książki potrzebne mi do pracy itd. ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-12-30 10:01:19
    Temat: Re: umowa zlecenie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik aggga napisał:
    > jestem zatrudniona na umowe zlecenie. czy jako studentka mam
    > prawo odliczać np. książki potrzebne mi do pracy itd. ?

    Niestety, ulga na pomoce naukowe ( w tym wydawnictwa) przysługuje
    wyłacznie osobom zatrudnionym na podstawie stosunku pracy lub pokrewnego.
    Umowa-zlecenie do tego nie uprawnia.

    Niestety, sporo osób zapomina że 20% kosztów ryczałtowych dla
    zleceniobiorcy przeznaczonych jest własnie na pokrycie wydatków
    związanych z realizacja zlecenia. To nie jest prezent na przepicie.

    Jeżeli koszty realizacji zlecenia przekraczaja te 20% to mozna zamiast
    ryczałtowych kosztów odliczyc faktycznie poniesione (udokumentowane!!)
    Ale *zamiast* a nie dodatkowo.
    No i koszty te maja dotyczyć danego zlecenia a nie zakresu wykonywanych
    prac w ogóle.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk