    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od darowizny
    Date: Wed, 14 Nov 2007 11:11:44 -0600

    jureq wrote:

    Celem uzupelnienia

    > Darowizna musi być dokonana przrez przelew na rachunek bankowy, wpłatę na
    > rachunek bankowy lub przekazem pocztowym. Ty nie masz obowiązku
    > informowania US - taki obowiązek ma twoje matka: w ciągu miesiąca na
    > specjalnym druczku.

    lub zapłaci podatek wg starych zasad jeśli przekroczy termin.
    Wyjątek: nie trzeba zgłaszać darowizn i innych rzeczy dokonanych
    notarialnie

    > Nie wiem co znaczy to: "siostra - siostra" na począrtku? Przecież ta
    > sytuacja jest identyczna jak w 1)

    za każdym razem druk sd-z1 składa obdarowany a nie darczyńca.

    > W wypadku osób z I-ej grupy pokrewieństwa 9637 zł

    uwaga: liczony jako suma darowizn od tej samej osoby w ostatnich 5 latach.

    > To zalezy głównie od tego czy osoby darujące będą w stanie udowodnić skąd
    > posiadają środki na darowiznę. Jest duża szansa, że Urząd będzie o to
    > pytał.

    Dokładnie.
    Bez znaczenia czy od 1 czy od 100, ważne , żeby te osoby umiały wykazać,
    że na taką darowiznę było ich stać.
    Różnica polega na ilości wysłanych druków sd-z1.

    należy unikać sytuacji, gdzie jedna osoba daje pieniądze drugiej, a ta
    druga całość daje mamie. Wówczas US was skubnie 2% od transakcji osoba1
    -> osoba2.