  • 11. Data: 2007-08-08 21:10:39
    Temat: Re: Re: podatek od spadków - powstanie obowiązku podatkowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Aug 2007, mvoicem wrote:

    > Jedno mnie nurtuje - dlaczego ustawodawca chciał określić to "tytułem
    > powołania" a nie śmiercią. Czy istnieje inny tytuł powołania do spadku
    > niż śmierć spadkodawcy?

    IMO niesłusznie przyjmujesz równoważność, choćby dlatego że *w drugą*
    stronę to nie musi działać.
    Śmierć nie oznacza powołania do spadku, bo spadkobierca mógł być
    np. uznany za niegodnego albo wcześniej zrzec się spadku w umowie.
    On nadal *jest* spadkobiercą, tylko nie ma udziału w spadku,
    więc trudno mówić że jest "powołany"!

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-08-09 01:07:40
    Temat: Re: podatek od spadków - powstanie obowi?zku podatkowego
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "zyzio" <s...@g...wiadomojaka.pl> wrote in message

    No ale art. 6 pkt. 4

    A mozesz go zacytowac, bo albo pomerdales numerki, albo masz stara ustawe.

  • 13. Data: 2007-08-09 05:00:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:f9dpd0$ci3$1@inews.gazeta.pl>:

    > "zyzio" <s...@g...wiadomojaka.pl> wrote in message
    > No ale art. 6 pkt. 4

    > A mozesz go zacytowac, bo albo pomerdales numerki, albo masz stara ustawe.

    Je?eli nabycie niezgłoszone do opodatkowania stwierdzono następnie pismem,
    obowiązek podatkowy powstaje z chwilą sporządzenia pisma; je?eli pismem
    takim jest orzeczenie sądu, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą
    uprawomocnienia się orzeczenia. W przypadku gdy nabycie nie zostało
    zgłoszone do opodatkowania, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą powołania
    się przez podatnika przed organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej
    na fakt nabycia.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2007-08-09 05:33:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Aug 2007, witek wrote:

    > "zyzio" <s...@g...wiadomojaka.pl> wrote in message
    >>
    > No ale art. 6 pkt. 4
    >
    > A mozesz go zacytowac, bo albo pomerdales numerki, albo masz stara ustawe.

    Po prawdzie miało tam być "ust. 4", ale czepiasz się ;)
    Rzeczywiscie, jest wyrażny zapis: "jeżeli pismem takim jest orzeczenie
    sšdu, obowišzek podatkowy powstaje z chwilš uprawomocnienia się
    orzeczenia"

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-08-09 06:56:09
    Od: "zyzio" <s...@g...wiadomojaka.pl>

    .

> [...]
    > powołania
    > się przez podatnika przed organem podatkowym lub organem kontroli

    Dzięki, ten ustęp miałem na myśli

  • 16. Data: 2007-08-10 14:10:28
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Po prawdzie miało tam być "ust. 4", ale czepiasz się ;)
    > Rzeczywiscie, jest wyrażny zapis: "jeżeli pismem takim jest orzeczenie
    > sšdu, obowišzek podatkowy powstaje z chwilš uprawomocnienia się orzeczenia"

    no, to całkiem podobny przypadek do mojego z paru wątków wcześniej,
    czekam jak się dyskusja rozwinie.

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 17. Data: 2007-08-10 14:40:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 10 Aug 2007 16:10:28 +0200, DaNsOuNd napisał(a):

    > no, to całkiem podobny przypadek do mojego z paru wątków wcześniej,
    > czekam jak się dyskusja rozwinie.

    Dyskusja się chyba już zwinęła. A szkoda - bo sam ciekaw jestem dlaczego
    do podatku cena mieszkania ma być brana z innego czasu niż przepisy które
    się stosuje.

    p. m.

  • 18. Data: 2007-08-10 16:03:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    <http://www.pit.pl/pages/i/3770.php>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 19. Data: 2007-08-10 23:07:00
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message

    > Dyskusja się chyba już zwinęła. A szkoda - bo sam ciekaw jestem dlaczego
    > do podatku cena mieszkania ma być brana z innego czasu niż przepisy które
    > się stosuje.

    niestety z tego samego czasu.
    w starych przepisach tez jest punkt mowiacy o wyliczeniu podatku na dzien
    wyliczenia podatku, a nie nabycia spadku, wiec nie do konca masz racje.