  • Data: 2004-06-09 09:11:00
    Temat: Re: podatek od sprzedaży obrazu
    Od: "Slayer" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    WSm <w...@s...pl> napisał(a):

    > Jak wyżej napisałem - nie dociekam tego.

    to błąd..

    US traktuje to jako sprzedaż np.
    > obrazu taką, jakbym zdjął ze ściany w domu jakikolwiek obraz i sprzedał go
    > osobie zainteresowanej. US nigdy nie pytał kto jest autorem obrazu, czy
    > sprzedający, czy ktos inny. I tu ponawiam pytanie: czy sprzedaż abrazu
    > cudzego autorstwa, a własnego - różni się? Kto to ma sprawdzać, kontrolować
    > itp?

    jak kiedyś US zapyta i dowie się że jestes twórcą, może uznac że prowadzisz
    nielegalną działalnośc gospodarczą... przyłoży podatek obrotowy...
    poinformuje dział podatku VAT(o ile to pod VAT podlega..) i nawet ZUS... a
    wtedy rączki do bozi..;-P
    jeżeli sprzedajesz obraz cudzego autorstwa który posiadałes dłużej niz 0,5
    roku - nie płacisz podatku dochodowego... jeżeli nie robisz tego w sposób
    częstotliwy oczywiście..;-P