  • Data: 2004-06-09 08:59:21
    Temat: Re: podatek od sprzedaży obrazu
    Od: "WSm" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0406090935400.-513273@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Wed, 9 Jun 2004, Slayer wrote:
    > [...]
    > WSm, możesz podać z którego artykułu wynikać miałoby zwolnienie
    > z "dochodowego" ?
    Jak wyżej napisałem - nie dociekam tego. US traktuje to jako sprzedaż np.
    obrazu taką, jakbym zdjął ze ściany w domu jakikolwiek obraz i sprzedał go
    osobie zainteresowanej. US nigdy nie pytał kto jest autorem obrazu, czy
    sprzedający, czy ktos inny. I tu ponawiam pytanie: czy sprzedaż abrazu
    cudzego autorstwa, a własnego - różni się? Kto to ma sprawdzać, kontrolować
    itp?
    A tak przy okazji, skoro tak dociekamy szczegułów w prawie - wpadło mi na
    myśl jadąc ulicą, że skoro przepisy ustaw podatkowej pozwalają traktować
    samochody z kratką jako ciężarówki, to dlaczego nie podlegają one, jako
    takie, przepisom prawa o ruchu drogowym (w zakresie wyprzedzania, parkowania
    np. na chodnikach, wjazdu na teren itd)? Ale to już zapewne NTG ...
    Wsm