  • 21. Data: 2010-07-31 17:30:27
    Temat: Re: podatki podatki
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-07-31 19:02, Liwiusz pisze:
    > Jeśli zatem nie ma rozkazu obniżania podatków,

    No ale czemu nie ma, skoro to korzyści dla wszystkich?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 22. Data: 2010-07-31 17:36:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 'Tom,

    Saturday, July 31, 2010, 1:20:43 PM, you wrote:

    > Towar XXX kod podatku A
    > Towar YYY kod podatku B
    > Towar ZZZ kod podatku C
    > Wystarczy dołożyć kod podatku D, przypisać mu %, przypisać do odpowiednich
    > towarów nowy kod (dodatkowo można uwzględnić kalendarz, np. towar A od 1
    > stycznia do 15 maja będzie miał kod C, do 30 grudnia B, od 31 grudnia D)
    > Żadnego dostosowywania programu do nowej stawki, operacje wyłącznie na bazie
    > danych w dobrze napisanym programie... Ale tak to pewnie nieliczni
    > zaprojektowali ;P

    To nie jest takie proste - masz program magazynowy dla hurtowni -
    towar przychodzi ze stawką 22% a wychodzi ze stawką 23%, masz zwroty
    towaru i korekty - wraca ze stawką 22% ale ponownie go możesz wydać
    już tylko ze stawką 23% itd.

    VAT likwidacyjny będzie zgrozą do wyliczenia, jeśli nie prowadzi się
    magazynu metodą FIFO.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2010-07-31 17:43:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No ale czemu nie ma, skoro to korzyści dla wszystkich?

    Widocznie konkurencja podatkowa nie podoba się pani Angeli, a to jej
    słuchają się nasi "rządzący" :)

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2010-07-31 18:30:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-07-2010 o 18:59:00 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

    > No to akurat teraz, na koniec kadencji jest w sam raz. Po nich przyjdą
    > inni, wezmą na siebie ciężar obniżki, a za kadencję wrócą obecni w
    > chwale.

    Jasne Tristan, jak zwykle w dziesiątkę.
    Zaproponuj może jak wytłumaczyć to strukturom partyjnym, które na 4 lata
    stracą chleb.

    --
    Tomek

  • 25. Data: 2010-07-31 18:32:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jasne Tristan, jak zwykle w dziesiątkę.
    > Zaproponuj może jak wytłumaczyć to strukturom partyjnym, które na 4 lata
    > stracą chleb.

    I dlatego częściej podatki się podwyższa - efekt widoczny od razu, a
    negatywne skutki zobaczy rządząca później opozycja :)

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2010-07-31 18:42:13
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > No ale czemu nie ma, skoro to korzyści dla wszystkich?

    Jak to dla wszystkich? A dla tych którzy dostają olbrzymie dotacje i
    wsparcie na "tworzenie nowych miejsc pracy" też?
    A skąd mają żeby dawać? Z zabierania innym.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2010-08-01 15:39:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (31.07.2010 18:44), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > To jest dość ciekawe, czemu w końcu jakiś rząd nie obniży podatków.
    > Reforma ZUS czy NFZ oznacza przynajmniej przejściowe nieszczęścia i
    > śmierć wielu osób. Więc faktycznie ciężko tu coś ruszać i nie stracić
    > poparcia wyborców. Ale podatki? Wpływy do budżetu wzrosną, zadowolenie
    > wyborców wzrośnie....

    Zadowolenie wyborców nie wzrośnie, bo większość wyborców odczuje
    obniżony podatek jako dodatkowe 20zł w kieszeni, ale świadomość że dla
    kogoś to będzie 200zł w kieszeni będzie uwierała ich cierniem oczywistej
    niesprawiedliwości.

    p. m.

  • 28. Data: 2010-08-02 12:56:11
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> writes:

> [...]
    > już tylko ze stawką 23% itd.
    >
    > VAT likwidacyjny będzie zgrozą do wyliczenia, jeśli nie prowadzi się

    Po primo, na początku istnienia naszego vatu stawki 3% nie było i
    jakos jej wprowadzenie sklepy i kasy przeżyły.

    Po secundo, zmiana stawki vat na dany konkretny towar też się zdarza i
    jakoś to rozliczane zawsze było.

    MJ

  • 29. Data: 2010-08-02 13:50:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-08-2010 o 14:56:11 Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    napisał(a):

    > Po primo, na początku istnienia naszego vatu stawki 3% nie było i
    > jakos jej wprowadzenie sklepy i kasy przeżyły.

    Wprowadzenie VAT i PIT też przeżyły, wiele przeżyło wojnę, tylko co z tego

    > Po secundo, zmiana stawki vat na dany konkretny towar też się zdarza i
    > jakoś to rozliczane zawsze było.

    I teraz też jakoś to rozliczone będzie, ale mam wrażenie że RoMan nie o
    tym pisał

    --
    Tomek

  • 30. Data: 2010-08-02 14:37:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michal,

    Monday, August 2, 2010, 2:56:11 PM, you wrote:

    > Po primo, na początku istnienia naszego vatu stawki 3% nie było i
    > jakos jej wprowadzenie sklepy i kasy przeżyły.

    Jasne - patrz dalej z punktu widzenia warzywniaka... Stawka 3% dotyczy
    niewielkiej ilości towarów i podmiotów. Stawka podstawowa uderza we
    wszystkich.

    > Po secundo, zmiana stawki vat na dany konkretny towar też się zdarza i
    > jakoś to rozliczane zawsze było.

    Zmiany stawek dotyczyły do tej pory pojedynczych grup towarów -
    również nie dotykało to wszystkich podmiotów. Teraz planuje się zmianę
    stawki podstawowej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl