  • Data: 2006-09-07 07:23:17
    Temat: Re: podwójna faktura
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 Sep 2006, Nixe wrote:

    > W wiadomości <news:op.tfg9e5aa5o25xk@serwer>

    > Ale_JAK_zaksięgujesz towar nie mając u siebie żadnej faktury za ten towar?

    A weźże w garść to rozporządzenie o którym Ci piszą ;)
    Zaksięgowanie towaru handlowego jest obowiązkowe, wcale nie trzeba mieć
    dokumentu przychodowego. Ściśle rzecz biorąc na Twoje pytanie odpowiedź
    brzmi: "normalnie, na podstawie opisu"!

    > Jak można sprzedać coś, czego nigdy się nie kupiło?

    Obaj stawiają Ci zarzut popełnienia przestępstwa, zapominając
    o szczególe.
    O tym, że taki nieuzasadniony zarzut sam w sobie jest przestępstwem.

    > A nie kupiło się - jest na to dowód w postaci braku jakiegokolwiek KW.

    IMO właśnie brak jakiegokolwiek podpisanego przez domniemanego odbiorcę
    dokumentu wyglądałby dość niewiarygodnie.

    > Wybacz, ale w żaden sposób nie udowodnisz mi, że to klient musi tłumaczyć
    > się, że nie zaksięgował faktury, której nigdy na oczy nie widział.

    IMHO sprawa wygląda podobnie, jakby ktoś doniósł na Ciebie że np. ukradłaś
    auto. A przez fakt że "sprzedawca" zapłacił podatki sprawę uwiarygadnia.
    Tyle, że brakuje mi wyjaśnienia:
    - czy rzekomo sprzedany towar był gdzieś poprzednio kupiony
    - a jak nie to co z nim się stało

    pzdr, Gotfryd