  • 11. Data: 2009-04-29 19:32:13
    Temat: Re: podwójny zwrot podatku z US
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:
    >> a to telefony są już za darmo?
    >

    > Tańsze niż listy.

    No to tu bym się mocno zastanowił.
    Bo jak po 20 minutach wiszenia na słuchawce, pani w US powie, że tej
    pani, która wie dzisiaj nie ma i zeby zadzwonic jutro, to sie moze
    okazac, ze znaczek tanszy.

  • 12. Data: 2009-04-29 19:53:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > No to tu bym się mocno zastanowił.
    > Bo jak po 20 minutach wiszenia na słuchawce, pani w US powie, że tej
    > pani, która wie dzisiaj nie ma i zeby zadzwonic jutro, to sie moze
    > okazac, ze znaczek tanszy.

    To jeszcze zależy od tego kto ma jaki telefon i jaką taryfę...

    Ale nie widzę sensu dzwonienia/pisania i pytania. Dać na lokatę, jak
    się upomną, to trudno. A jak nie (choćby było na to 1% szans), to za 5
    lat wyjąć z lokaty i cieszyć się życiem :)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-04-30 07:26:59
    Od: "MD" <madek01@bez_tego.wp.pl>

    > Ale nie widzę sensu dzwonienia/pisania i pytania. Dać na lokatę, jak się
    > upomną, to trudno. A jak nie (choćby było na to 1% szans), to za 5 lat
> [...]

    Dokładnie taka była moja pierwsza myśl :)
    Ale podejrzewam, że za chwilę dostanę wezwanie do zwrotu nienależnej kwoty i
    to pod rygorami przeróżnymi. Tymczasem czekam, taż człowiek nie ma obowiązku
    codziennego przeglądania konta bankowego.
    MD

  • 14. Data: 2009-04-30 07:42:01
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-04-2009 o 09:26:59 MD <madek01@bez_tego.wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > to pod rygorami przeróżnymi. Tymczasem czekam, taż człowiek nie ma obowiązku
    > codziennego przeglądania konta bankowego.

    Szansa że się nie upomną jest duużo większa niż 1% ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 15. Data: 2009-05-02 13:33:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 29 kwiecień 2009 21:53
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gtab8k$asb$1@news.onet.pl>):

    > Ale nie widzę sensu dzwonienia/pisania i pytania. Dać na lokatę, jak
    > się upomną, to trudno. A jak nie (choćby było na to 1% szans), to za 5
    > lat wyjąć z lokaty i cieszyć się życiem :)

    No ale jak da na lokatę, to się przyzna, że wiedział. Tak może jeszcze
    udawać, że nie zauważył, że wpłynęło i wśród operacji bankowych mu się
    to ,,zgubiło''. A tak będzie działanie z premedytacją.

    --
    Tristan

  • 16. Data: 2009-05-02 17:23:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > udawać, że nie zauważył, że wpłynęło i wśród operacji bankowych mu się
    > to ,,zgubiło''. A tak będzie działanie z premedytacją.

    Też mi problem. Powie się, że na lokatę dało się ten prawidłowy zwrot :)

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-05-02 17:27:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > udawać, że nie zauważył, że wpłynęło i wśród operacji bankowych mu się
    > to ,,zgubiło''. A tak będzie działanie z premedytacją.

    I jeszcze jeden komentarz: nawet jakbym wiedział, że zwrot jest
    podwójny, to brak jego zwrotu bez wezwania nie jest żadnym
    przestępstwem, czyli fakt działania z premedytacją lub nie nie ma tutaj
    znaczenia.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2009-05-02 18:21:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 maj 2009 19:23
    wasz znak: <gthvid$sc4$3@news.onet.pl>):

    > Też mi problem. Powie się, że na lokatę dało się ten prawidłowy zwrot
    > :)

    I nie zauważył nieprawidłowego?

    --
    Tristan

  • 19. Data: 2009-05-02 18:23:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 maj 2009 19:27
    wasz znak: <gthvqs$sc4$4@news.onet.pl>):

> [...]
    > podwójny, to brak jego zwrotu bez wezwania nie jest żadnym
    > przestępstwem, czyli fakt działania z premedytacją lub nie nie ma tutaj

    Hm... No ale ktoś może nie wiedzieć, że Ci omyłkowo wysłał. W przelewie może
    mniej, ale np. paczką. Czy przetrzymywanie nieswoich pieniędzy/rzeczy jest
    legalne?

    --
    Tristan

  • 20. Data: 2009-05-02 19:09:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > mniej, ale np. paczką. Czy przetrzymywanie nieswoich pieniędzy/rzeczy jest

    W tym przypadku jest legalne; skoro ktoś się pomylił, wysyłając Ci
    więcej, to fakt samodzielnego nieoddania tego przez... dłużnika
    (właściwie: bezpodstawnie wzbogaconego) nie jest przestępstwem. Oddać
    trzeba na żądanie, a i tak nieoddanie wtedy nadal nie jest karalne,
    istnieje tylko roszczenie cywilne.

    --
    Liwiusz