  • 1. Data: 2003-02-21 20:48:56
    Temat: podwyższyć dochód o wartość niesprzedanych materiałów
    Od: "Pawel" <s...@p...pl>

    Podatnicy prowadzący księgi rachunkowe powinni na koniec każdego miesiąca
    podwyższyć dochód stanowiący podstawę opodatkowania o wartość zaliczonych w
    koszty, lecz niezużytych lub niesprzedanych materiałów i towarów.

    Dzis Gazeta Prawna opublikowala ten artykul i naprawde zakrecilo mi sie w
    glowie. O co tu chodzi ??

  • 2. Data: 2003-02-21 21:11:06
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Pawel" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > koszty, lecz niezużytych lub niesprzedanych materiałów i towarów.
    >
    > Dzis Gazeta Prawna opublikowala ten artykul i naprawde zakrecilo mi sie w
    -------------------------
    Chodzi o to że ustawa o rachunkowości pozwala zaliczyć w koszty materiały
    towary w momencie zakupu jednorazowo i można robić inwentaryzacjie raz w
    roku i wtedy korygować koszt a ustawa podatkowa mówi że podatek płcisz co
    miesiąc więc inwentaryzacja powinna być robina co miesiąc jeśli zmiany
    powodują znaczne zaniżenie dochodu .Kolejna niezgodność ustaw.
    Chory kraj chore przepisy.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-02-21 22:21:26
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miesiąc więc inwentaryzacja powinna być robina co miesiąc jeśli zmiany
    > powodują znaczne zaniżenie dochodu .Kolejna niezgodność ustaw.

    A od czego konta magazynowe w KH ?

    Karol

  • 4. Data: 2003-02-21 22:39:43
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> napisał w wiadomości

    > miesiąca
    > zaliczonych

    > A od czego konta magazynowe w KH ?
    >
    > Karol
    -------------------
    Po co konta magazynowe jak odpisujesz w koszty w momencie zakupu.
    Wiola

  • 5. Data: 2003-02-22 10:37:08
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    > Po co konta magazynowe jak odpisujesz w koszty w momencie zakupu.
    > Wiola

    Po to zeby nie robic tych remanentow co miesiac.
    Wydawalo mi sie, ze jest to rutynowe ksiegowanie/postepowanie przy
    handlowaniu towarami.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2003-02-22 11:22:59
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> napisał w wiadomości

    > Po to zeby nie robic tych remanentow co miesiac.

    No tojaki jest sejns mozliwosci zaliczania w koszty w momencie zakupu ?

    > Wydawalo mi sie, ze jest to rutynowe ksiegowanie/postepowanie przy
    > handlowaniu towarami.

    No wlasnie rutynowe...
    Ale tu chodzilo o ulatwienie - zaliczasz w momencie zakupu - i co z tego,
    jak
    nakoniec miesiaca musisz korygowac ?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-02-22 12:04:15
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b37mfq$le9$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> [...]
    >
    > No wlasnie rutynowe...
    > Ale tu chodzilo o ulatwienie - zaliczasz w momencie zakupu - i co z tego,

    Boguslaw, o co Ci chodzi?
    Czy ja pisze jakims niezrozumialym jezykiem.
    Kupujesz, wrzucasz na konto magazynowe, sprzedajesz, przeksiegowujesz na
    koszty sprzedazy.
    Nie musisz nic korygowac na koniec miesiaca.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2003-02-22 12:17:14
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Karol" [...]

> [...]
    > koszty sprzedazy.
    > Nie musisz nic korygowac na koniec miesiaca.

    O to mi chodzi, ze MOZNA zaliczyc w koszty "w momencie zakupu".

    BYLOBY to ulatwieniem, GDYBY omna bylo skorygowac koszty raz na rok
    (jak na kpir) - ale nie mona, wiec NIE JEST..

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-02-24 08:21:27
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Fri, 21 Feb 2003 22:11:06 +0100, "Wioletta Pikorska"
    <w...@j...com.pl> wrote:

> [...]
    >miesiąc więc inwentaryzacja powinna być robina co miesiąc jeśli zmiany
    >powodują znaczne zaniżenie dochodu .Kolejna niezgodność ustaw.

    Konkretny paragraf proszę.
    Sławomir Dąbrowski

  • 10. Data: 2003-02-24 17:47:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 24-02-2003 09:21, Użytkownik s...@s...pl napisał:

    > Konkretny paragraf proszę.

    Przyłączam sie do porośby. Gdzie "ustawa podatkowa" nakazuje robic
    inwentaryzacji co miesiąc przy pełnej księgowości, ale juz przy KPiR
    nie? Tam sie przeciez tez płaci podatek co miesiąc a inwentaryzacje
    mozna robic raz do roku bez wzgledu na to jak znacznie zaniżenie dochodu
    by to powodowało.
    Taka nierównośc podmiotów to sie do TK nadaje :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl