  • 11. Data: 2008-06-20 12:55:19
    Temat: Re: pomyłkowy przelew do US z konta prywatnego
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:op.uc0mbb1tu74sgs@bu-8b31d8846187.chello.pl...
    > Pomyliłem się i wykonałem przelew zaliczki
    > na PIT z konta prywatnego zamiast z konta
    > firmowego. Co z tym fantem zrobić? Czy może
    > nic nie robić i nie ma to znaczenia z którego
    > konta wpłacam?

    Ja kilka miesięcy temu pytałam w US o to samo. Powiedziano mi, ze nie ma
    najmniejszego znaczenia jak wpłacę tę zaliczkę, byleby była wpłacona w
    terminie. Dodatkowo można ją równiez wpłacić przekazem na poczcie i też nie
    zrobi to różnicy, skoro okresloną kwotę otrzymają...

    Pozdrawiam
    Barbara

  • 12. Data: 2008-06-20 14:32:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2008, Liwiusz wrote:

    > Nie ma żadnych nieprzyjemności. Tylko nie mów mi o depozycie
    > nieprawidłowym, bo już zostało to na grupie obalone ;)

    Za pomocą argumentu "patrz prezydent" czy jakąś podstawę prawną
    podano, możesz przypomnieć?
    Bo AFAIR *przekonującej* argumentacji nikt nigdy nie podał.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-06-20 14:56:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Za pomocą argumentu "patrz prezydent" czy jakąś podstawę prawną
    > podano, możesz przypomnieć?
    > Bo AFAIR *przekonującej* argumentacji nikt nigdy nie podał.

    Do zaszufladkowania takiej operacji jako depozytu nieprawidłowego
    brakuje obowiązku oddania kwoty przez płacącego sąsiada.

    L.

  • 14. Data: 2008-06-20 14:59:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > To żaden argument. Opłata za telefon też może być moim zobowiązaniem,
    > a mogę je spłacić z konta sąsiada.

    Ale będzie cię to kosztowało 2% więcej.

  • 15. Data: 2008-06-20 15:02:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Do zaszufladkowania takiej operacji jako depozytu nieprawidłowego
    > brakuje obowiązku oddania kwoty przez płacącego sąsiada.

    No wiec albo sąsiad zrobił ci darowiznę, albo pożyczył ci pieniądze
    zanim mu oddałeś, albo to ty mu pożyczyłeś a on oddał ci je poprzez
    zapłatę za telefon, albo było to depozyt niepawidłowy.
    W każdym razie US się przyczepi i tak.

  • 16. Data: 2008-06-20 15:04:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarekZ wrote:
    > Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ale czy istnieje jakiś rzeczywisty argument? Praktyka jest bowiem taka,
    > że bez problemu można opłacić z dowolnego rachunku. Tak podatki jak i
    > haracze na organ rentowy. Niczego nieoczekiwanego to nie powoduje, tzn.
    > otrzymuje się zaświadczenia o niezaleganiu itd.

    Jak płaci sąsiad to zawsze się US czegoś przyczepi, jak nie darowizny to
    pożyczki.

  • 17. Data: 2008-06-20 15:40:07
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 20-06-2008 o 00:50:12 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Sprawdzić.
    > W ustawie.
    > Zakładam optymistycznie, że chodzi o 1-osobową DG osoby fizycznej.
    > A w takim przypadku podatki PIT, VAT i PCC związane z wykonywaną
    > DG stanowią jej OSOBISTE zobowiązanie!

    Dzięki. Chciałem się tylko upewnić.
    Ostatnio miałem taki przypadek, że kazali mi
    wpisywać do przelewów po staremu "pit-5L"
    bo jeśli wpisane jest "pit" to nie mogą się połapać.

    Piotr

  • 18. Data: 2008-06-20 15:58:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > zanim mu oddałeś, albo to ty mu pożyczyłeś a on oddał ci je poprzez
    > zapłatę za telefon, albo było to depozyt niepawidłowy.

    Przyczepić się zawsze może, pytanie na ile argumentacja US będzie
    wiarygodna dla sądu.

    Darowizna to nie jest, bo sąsiad nie może dowolnie rozporządzić
    powierzonymi środkami. Poza tym byłoby trochę dziwne, gdyby uznać to za
    darowiznę, co umożliwiałoby na przykład żądanie od obdarowanego
    alimentów na rzecz darczyńcy (art. 897kc).

    Pożyczka, tudzież depozyt nieprawidłowy również, ponieważ nie
    istnieje obowiązek zwrotu.

    Jest to po prostu wykonanie usługi przez sąsiada na rzecz
    zobowiązanego do zapłaty. Fakt, że usługa jest wykonana bezpłatnie nie
    jest jakimś obejściem prawa, niektóre banki podobne usługi również
    wykonują bezpłatnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 19. Data: 2008-06-20 16:03:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > zanim mu oddałeś, albo to ty mu pożyczyłeś a on oddał ci je poprzez
    > zapłatę za telefon, albo było to depozyt niepawidłowy.

    Jeśli płacisz poprzez "agencję grosik", to też zawierasz z nimi
    umowę, że Ty im wpłacisz, a oni wpłacą Twojemu wierzycielowi. Podobnie
    jak z sąsiadem. Nikt w tym przypadku nie wymaga 2%.

    Nie widzę powodów, aby stosować inną interpretację podatkową, jeśli
    wykonawcą usługi jest firma, a osoba prywatna.

  • 20. Data: 2008-06-20 17:51:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 20 czerwiec 2008 18:03
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g3gkcb$8i1$1@news.onet.pl>):

> [...]
    >
    > Nie widzę powodów, aby stosować inną interpretację podatkową, jeśli
    > wykonawcą usługi jest firma, a osoba prywatna.

    Ale czy do prowadzenia usług finansowych nie trzeba specjalnych zezwoleń? No
    i przecie, jeśli sąsiad nie prowadzi DG to chyba średnio tak...

    --
    Tristan