  • 171. Data: 2014-03-21 00:47:40
    Temat: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, ikka <i...@n...pl> wrote:

    [...]

    > i tak dalej.
    >
    > utrzymanie urzędników ZUS (2012r) to ponad 4 mld zł.

    Pozwól że skupię się na tym. Budżet ZUS to jednak ponad 160 mld, tak?
    Zmniejszając wydatki FUS w zakresie utrzymania niekoniecznie poprawi
    się jakoś, a w ogólności kwota będzie nieodczuwalna (poniżej 1%)
    w stosunku do potrzeb.

    I cały czas o tym piszę.

    > Jednostki samorządu terytorialnego (2012r) 16 mld zł

    Na kwotę jaką (ogółem)?

    > można tak dalej wyliczać.

    Jasne, ale istotniejsze chyba jest ile % idzie na urzędników realizujących
    zadania, a nie kwota bezwzględna chyba, nie?

    [...]

    > i wiesz co? nie chcę płacić na te limuzyny, na rozdawnictwo, na
    > prywatne przeloty, na armię urzędników.

    A w którym kraju OECD takich rzeczy nie ma?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 172. Data: 2014-03-21 00:49:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > No to co z tym porownaniem Polski, kraju przykladego dobrobytu z
    > Tajwanem, latryną o PKBpc 2x wyzszym?

    Przecież Ci tam odpisuję. Mam w 50 miejscach na raz odpisywać, czy co?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 173. Data: 2014-03-21 00:58:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Tobie zabieraja mniej?

    Tak.

    > Czyli dzialasz na jakichs zwolnieniach podatkowych.

    Nie. Po prostu w UK wpadałbym w próg wyższy niż wpadam w PL.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 174. Data: 2014-03-21 01:01:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > A nie wystarczy,ze duzo malych ucieka?

    Tego też specjalnie nie widac. Jak pisałem, "ucieka"
    jakiś drobny procent cwaniaczków i tyle. Większych szkód
    to w sumie nie robi, bo taka optymalizacja opłaca się
    przy dość niewielkich dochodach.

    Potem zaczynają się optymalizacje dla dużych korpo,
    ale pośrodku to jest całkiem spora przestrzeń.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 175. Data: 2014-03-21 01:06:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > czy kraj, w ktorym nie ma dobrobytu musi "inwestowac" w wieksza rzesze
    > urzedasow?
    >
    > przypominam
    >
    > 13 urzedasow na 1000 mieszkancow

    To jest ogólna liczba...

    > 2 lekarzy na 1000 mieszkancow

    ...a to liczba specjalistów (tak mało, zgoda).
    Tych jest mniej, wyszkolenie i utrzymanie kosztuje więcej.

    > moze lepiej zainwestowac w lekarzy?

    Budżet NFZ na leczenie w 2012 to było 62 mld zł, w 2013 chyba 63 mld.
    Więcej niż na urzędników?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 176. Data: 2014-03-21 01:11:11
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.03.2014 00:58, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tak.

    To dlatego tak medrkujesz.

    > Nie. Po prostu w UK wpadałbym w próg wyższy niż wpadam w PL.

    No to ty plac podatki tutaj, wspieraj ten burdel, a inni beda placic
    gdzie indziej.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 177. Data: 2014-03-21 01:12:47
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.03.2014 01:01, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tego też specjalnie nie widac. Jak pisałem, "ucieka"
    > jakiś drobny procent cwaniaczków i tyle.

    Tak ze dwa miliony polaków ucieklo.

    > Większych szkód
    > to w sumie nie robi,

    W sumie to nawet plus jest, bo mamy tylko 14% bezrobocia. Jakby te 2
    miliony zostaly w kraju to mielibysmy pewnie 25%.

    > bo taka optymalizacja opłaca się
    > przy dość niewielkich dochodach.

    Przy wiekszych oplaca sie Cypr.

  • 178. Data: 2014-03-21 01:13:53
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.03.2014 01:06, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To jest ogólna liczba...

    To jest konkretna liczba.

    > ...a to liczba specjalistów (tak mało, zgoda).

    > Tych jest mniej, wyszkolenie i utrzymanie kosztuje więcej.

    > Budżet NFZ na leczenie w 2012 to było 62 mld zł, w 2013 chyba 63 mld.
    > Więcej niż na urzędników?

    Teraz ty poszukaj.

    Co to ja mam odwalac robote za ciebie ciagle?

  • 179. Data: 2014-03-21 01:16:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-21, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Tak ze dwa miliony polaków ucieklo.

    No ale mówiłeś coś o firmach, które przenoszą siedziby.
    Stats jakby nie na temat.

    > Przy wiekszych oplaca sie Cypr.

    No więc sam widzisz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 180. Data: 2014-03-21 01:21:25
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.03.2014 01:16, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-21, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No ale mówiłeś coś o firmach, które przenoszą siedziby.
    > Stats jakby nie na temat.

    Czesto teraz firma = 1 czlowiek. Powyjezdzali, tam pozakladali firmy
    (czesc z nich).

    Ale wraz z wyjazdem tych ludzi z Polski zniknal potencjalny podatek w
    wysokosci

    2 miliony x 12 miesiecy x sredni podatek od osoby

    oraz podatki posrednie, bo te 2 miliony konsumentow kupowaloby w PL,
    placac VAT

    przypuszczam, ze malo jest firm, ktore tyle wrzuca do budzetu.

    > No więc sam widzisz.

    Ale ja to widze od dawna - wysoki fiskalizm skutkuje ucieczka gdzie
    pieprz rosnie