  • 91. Data: 2014-03-20 18:25:27
    Temat: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 20.03.2014 17:53, Wojciech Bancer pisze:

    > No to pech, że nie potrafisz przeczytać krótkiego tekstu ze zrozumieniem.
    > Powtórze: Sektor w którym działam (IT) ma możliwość funkcjonowania tylko
    > w rozwiniętych krajach, a te bez urzędników się nie potrafią obyć.

    Pracujesz dla Prokomu? Jeśli tak, to doskonale rozumiem twoje
    stanowisko. Bez państwa, na wolnym rynku byłoby bardzo ciężko.

    --
    niebieski

  • 92. Data: 2014-03-20 18:34:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, niebieski <n...@i...eu> wrote:

    [...]

    > Pracujesz dla Prokomu? Jeśli tak, to doskonale rozumiem twoje
    > stanowisko.

    Nie.

    > Bez państwa, na wolnym rynku byłoby bardzo ciężko.

    Jakoś nie mam powodów do narzekania.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 93. Data: 2014-03-20 18:47:23
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 20.03.2014 18:34, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2014-03-20, niebieski<n...@i...eu> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie.

    > Jakoś nie mam powodów do narzekania.

    Widzę, że masz problemy z logiką.
    Na co nie narzekasz? Na wolny rynek, czy na działanie tego państwa?

    --
    niebieski

  • 94. Data: 2014-03-20 19:01:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A my mamy wieksze i lepiej rozwinięte mózgi, wiec chyba sam widzisz, że nie
    > muszą nas "ustawiać" urzędnicy?

    Oni nie są od ustawiania, tylko od organizacji struktury jaką jest państwo.
    A dzięki regułom i temu że oni są, ja nie muszę sobie sam tym głowy zaprzątać.

    > Odbieram ich jak zbędny balast do utrzymania.

    To pokaż strukturę wielkości państwa która potrafi się dobrze zorganizować
    bez podobnych jednostek, to przyznam Ci rację.

    > Trudno widzieć coś, czego nie ma.

    Obiektywne wskaźniki mówią że kłamiesz.
    Z subiektywnymi może być już gorzej, ale ja wzrost odczuwam.

    > Szkoda, że nie potrafisz zrozumieć, że mylisz skutek z przyczyną.
    > Każda gałąź gosapodarki rozwija się, kiedy jest potrzebna społeczeństwu.
    > Jeśli to, co robisz, jest potrzebne tylko tam, gdzie są urzędnicy...
    > Czy IT naprawdę nie jest potrzebne w przemyśle? czy fabryka do uruchomienia
    > taśmy produkującej cokolwiek porzebuje konstruktora, mechanika, informatyka,
    > technika/whatever, czy urzędnika?

    Wszystkich po trochu. Ktoś też musi zadecydować gdzie można tą fabrykę
    postawić i ktoś musi opracować takie strefy żeby się potem nie okazało,
    że za murkiem są domki jednorodzinne.

    > Zależy, co chcesz robić.

    Pisałem przecież. Pracuję w IT.

    > Sugeruję, że mamy zdecydowanie za dużo urzędników i nic z tego nie wynika.
    > Za rządów tej ekipy przybyło ich chyba z pół miliona.

    No i? Zadań im też przybyło. Nie twierdzę oczywiście że wszystkie nabory są
    nieuzasadnione. Ale też żaden z narzekaczy nie raczył posłużyć się realnymi
    dokumentami, a tylko narzeka na sam fakt.

    Więc dla mnie to jest słaby argument po prostu, tym bardziej że np. w mojej
    okolicy w przypadku kontaktów z różnymi urzędami w ciągu ostatnich kilku
    lat odczułem sporą poprawę, zarówno w przypadku ZUS, UM, US jak i USC.
    Oczywiście mogłem mieć szczęście i nagle trafiać na tych kompetentniejszych,
    nie wykluczam tego.

    > Wyobrażam sobie. I co w związku z tym? Nie słyszałeś o zasadzie "wolność
    > mojej pięści kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność twojego nosa", czy
    > jej nie potrafisz objąć rozumem?

    Czyli sprowadzasz wolność tego kto silniejszy?
    A tak zachwalałeś mózg wyżej. No to jednak nie.
    Wolę bardziej przewidywalne reguły gry.

    > U mnie do konowałow też można się dostać od ręki. Tylko strach skorzystać,
    > dlatego do lekarza są kolejki. Ograniczane i tworzone numerkami zresztą.

    Do specjalistów są kolejki wszędzie. W przypadku lekarzy pierwszego kontaktu
    kolejek generalnie nie ma, ew. są kwestią organizacyjną danego ZoZ, czy NZoZ.

    > Hellou, ale możesz sobie realizować swoje spojrzenie nie za wspólne, ale za
    > własne pieniądze?

    Realizuję, no i?
    A Ty możesz zaakceptować też konieczność istnienia redystrybucji i zmniejszania
    różnic społecznych za "wspólne", a nie za pieniądze tych biedniejszych, którym
    to potrzebne?

    > No, prawo popytu i podaży.
    > Uważasz, że dla Twojego kaprysu dojechania na koniec świata powinno się
    > złożyć parę milionów obywateli, żeby wybudować tam dla Ciebie drogę?
    > Masz kaprys - sam go realizuj.

    Tak. Jak wiadomo z historii, dziki, nieskrępowany kapitalizm znany
    z czasów rewolucji przemysłowej, to był dobrobyt i szczęście dla
    wszystkich. A rozwarstwienie społeczne było minimalne.

    > Widocznie się nie opłacało.

    I to jest jedyne istotne kryterium dla Ciebie?

    > Nie, to Ty twierdzisz, że jest super. Przecież to właśnie urzędnicy opiekują
    > się tymi ludźmi, nie? Podaję ci efekty ich "wspaniałej" działaności, lat
    > pracy nad ustawami i rozporządzeniami, pokazuję Ci jak pięknie w związku z
    > tym funkcjonują ludzie bez milionów w kieszeni, a Ty odwracasz kota ogonem.

    No ale o czym to ma świadczyć? Że wszystkim dogodzić się nie da? Jasne.
    Dlatego włąśnie jest struktura organizacyjna do której można się zwrócić
    i której można ów protest zgłosić.

    A protesty i strajki masz nie tylko w Polsce, ale także w krajach które
    tu są podawane jako wzorce. Więc?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 95. Data: 2014-03-20 19:21:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, niebieski <n...@i...eu> wrote:

    [...]

    > Widzę, że masz problemy z logiką.
    > Na co nie narzekasz? Na wolny rynek, czy na działanie tego państwa?

    Na całokształt jaki istnieje obecnie.
    Oczywiście widzę miejsca które można by było poprawić i usprawnić,
    w zakresie działania państwa, ale też nie mam przeświadczenia
    że nasze państwo działa tylko w sposób negatywny i temu daję
    wyraz uczestnicząc w tej dyskusji.

    A naprawić i usprawnić to proces ewolucyjny, a nie "e tam,
    do dupy, rozjebny w ch*".

    Jestem też zwolennikiem teorii, że pewna ingerencja państwa
    w rynek jest potrzebna, w innym przypadku groziłoby to powstaniem
    zbyt silnych podmiotów na tymże, dbających wyłącznie o własne interesy.
    De fakto przesunęłoby to po prostu ośrodek władzy w kierunku dużych
    korporacji. Niespecjalnie jestem przekonany czy taki świat byłby lepszy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 96. Data: 2014-03-20 19:36:00
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    >
    > Oni nie są od ustawiania, tylko od organizacji struktury jaką jest
    > państwo. A dzięki regułom i temu że oni są, ja nie muszę sobie sam tym

    I serio musi byc ich aż tylu? I muszą regulowac każda duperelę w Twoim
    życiu? drzewo w ogródku też?

    > To pokaż strukturę wielkości państwa która potrafi się dobrze zorganizować
    > bez podobnych jednostek, to przyznam Ci rację.

    Nasze państwo 20 lat temu, z o niebo gorszą komputeryzacją nie potrzebowało
    jakoś 800 000 urzędników, nie? Ale oni muszą sobie organizować pracę, będą
    więc tworzyć kolejne ustawy, ktrórych my nie potrafimy bez nich objąć naszymi
    marnymi rozumkami, więc beda dalej się zatrudniac i ułatwiać nam życie,
    zgodnie z prawem Parkinsona... A tacy jak Ty będą się z tego cieszyć, choć
    już dawno nie wiadomo, gdzie po drodze został zdrowy rozsądek.

    > Obiektywne wskaźniki mówią że kłamiesz.
    > Z subiektywnymi może być już gorzej, ale ja wzrost odczuwam.

    Na przykład widzisz ten rosnący dług publiczny...
    Wiesz, że życie na kredyt kończy się spłacaniem kredytu?

    > Wszystkich po trochu. Ktoś też musi zadecydować gdzie można tą fabrykę
    > postawić i ktoś musi opracować takie strefy żeby się potem nie okazało,
    > że za murkiem są domki jednorodzinne.

    A, coś jak budowanie Huty Katowice ;-)
    Albo 1000 szkół na tysiąclecie?
    Ty naprawdę uważasz, że ludzie sami z siebie nie mają rozumu?

    > Pisałem przecież. Pracuję w IT.

    Tym bardziej możesz pracować gdziekolwiek. Przy dzisiejszych możliwosciach
    technicznych...

    > No i? Zadań im też przybyło.

    Bardzo potrzebnych.

> [...]
    > kilku lat odczułem sporą poprawę, zarówno w przypadku ZUS, UM, US jak i
    > USC. Oczywiście mogłem mieć szczęście i nagle trafiać na tych

    Wiesz co, mi tak naprawdę nie jest potrzebny żaden z tych urzędów. I
    wystarczyłyby mi minimalne podatki na minimalną ilość urzędników, w zamian
    za to, ze nie bedzie US,ZUS, NFZ,UM.
    Jak zostanie mi kasa w ręku, to sobie poradzę bez nich.
    ślubu udzieli mi ksiądz, drzewo wyrąbię siekierą, do lekarza pojdę sie
    leczyć a nauczyciela zatrudnię do uczenia. Bez pośrednictwa całej rzeszy
    urzędasów .

    > Czyli sprowadzasz wolność tego kto silniejszy?

    Z czego ten wniosek wyciagasz?

    > A tak zachwalałeś mózg wyżej. No to jednak nie.

    Przeczytaj ze zrozumieniem zdanie o pieści i nosie jednak.

    > Do specjalistów są kolejki wszędzie. W przypadku lekarzy pierwszego
    > kontaktu kolejek generalnie nie ma, ew. są kwestią organizacyjną danego
    > ZoZ, czy NZoZ.

    Generalnie tłumaczę jak chłop krowie, że sytuacja dotyczy lekarza pierwszego
    kontaktu. Do dobrego kolejki są, do konowałów chętnych nie ma.
    Do specjalisty to samo - na NFZ termin na święty Nigdy, za kasę - owszem.

    > Realizuję, no i?

    Każąc mi dopłacać do LOT i PKP?

    > A Ty możesz zaakceptować też konieczność istnienia redystrybucji i
    > zmniejszania różnic społecznych za "wspólne", a nie za pieniądze tych
    > biedniejszych, którym to potrzebne?

    Nie mogę. Religia mi nie pozwala na okradanie ludzi w imię sprawiedliwości
    społecznej.

    > Tak. Jak wiadomo z historii, dziki, nieskrępowany kapitalizm znany
    > z czasów rewolucji przemysłowej, to był dobrobyt i szczęście dla
    > wszystkich. A rozwarstwienie społeczne było minimalne.

    A jednak ludzie pchali się do tych krowiżerczych łódzkich fabryk i dawali
    się wyzyskiwać. Masochisci jacyś?

    > I to jest jedyne istotne kryterium dla Ciebie?

    Jako dla kogoś, kto ma ulokować własne pieniądze? oczywiście.
    Jak dobrze zainwestuję, stać mnie będzie na filantropię.

    > No ale o czym to ma świadczyć? Że wszystkim dogodzić się nie da? Jasne.
    > Dlatego włąśnie jest struktura organizacyjna do której można się zwrócić
    > i której można ów protest zgłosić.

    No i se mogą poprotestować, a pieniędzy jak mnie było, tak nie ma. Za to
    podatki płacić muszą, by żyło się lepiej.

    > A protesty i strajki masz nie tylko w Polsce, ale także w krajach które
    > tu są podawane jako wzorce. Więc?

    Więc koryto robi się puste. Więcej chetnych jest do wyciągania, niż do
    wkładania do niego. Wnioski wyciągnij sobie sam.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 97. Data: 2014-03-20 20:38:03
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 16:32, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale zdajesz sobie sprawę, że za kryzys fiskalny i związane z tym problemy które
    także
    > nas dotknęły odpowiedzialny jest Twój Zajebisty Zachód? Tak, wiem, związek
    przyczynowo
    > skutkowy Cię nie interesuje.

    Znaczy mam byc zadowolony, ze zapierdalaja mi __tylko__ __polowe__ ?? :>

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 98. Data: 2014-03-20 20:38:35
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 16:31, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie. Wychodzi na to, że ich staramy się systematycznie dogonić.
    > Porównaj różnicę dochodu na głowę mieszkańca w latach 80 i teraz.

    Szybciej ich dogonie jak mi z kazdego tysiaca zostawia wiecej niz 500
    zlotych...

  • 99. Data: 2014-03-20 20:38:43
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl>

    W dniu 20.03.2014 17:24, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2014-03-20, Wiesiaczek <W...@c...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Podałem pierwszy z brzegu. PKB. Nie pasuje Ci.
    > Widzę dwa wyjścia. Albo będę Ci kolejne wskaźniki rzucać (np. PKB na głowę
    > mieszkańca, możemy posiłkować się indeksem HDI), albo sam wybierz jakiś
    > i podaj dlaczego taki.

    Z PKB już chyba wyjaśniliśmy?
    (Przeliczanie PKB na głowę jest już chyba szczytem ściemniania?)

    > [...]
    >
    > Ależ przytoczyłem. Po prostu Ci nie pasowały więc je zacząłeś marginalizować
    > i nazywać ściemą dla ubogich.

    Owszem, nie pasują i chyba dokładnie wyjaśniłem dlaczego.

    No to teraz odpowiadaj (sam chciałeś):

    - Czy ilość pustych butelek z PET w lasach była większa wtedy czy dziś?
    - Czy bezrobocie było większe wtedy czy dziś?
    - Czy Polska była zadłużona bardziej wtedy czy dziś?
    - Czy Polacy mieli więcej swoich fabryk wtedy czy dziś?
    - Czy więcej głodnych dzieci było więcej wtedy czy dziś?
    - Czy wody i chemii w szynce było więcej wtedy czy dziś?
    - Czy ludzie mieli więcej długów do spłacenia wtedy czy dziś?
    - Czy emerytury były wcześniejsze wtedy czy dziś?
    - Czy osadzonych w więzieniach było więcej wtedy czy dziś?
    - Czy ...

    Mam kontynuować?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 100. Data: 2014-03-20 20:41:08
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 16:25, Wojciech Bancer wrote:

    > Tak, tak. Wszyskie one te podmioty winne, my nic sami nie przejedliśmy,
    > nie nakradliśmy i nie nacwaniakowaliśmy.

    Dlatego firmy uciekajace z placeniem podatkow do UK mowia nogami "dosc
    okradania nas przez rzont"