  • 11. Data: 2011-09-30 19:04:29
    Temat: Re: pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/30/2011 12:40 PM, Piotr wrote:

    > Ale darowizne tez trzeba zglosic...

    ale w ciagu 6 miesieczy a nie dwoch tygodni

    Poza tym w tytule jest 'pozyczka'

    no właśnie.

    zawsze możesz stawiac, na to, ze stary ojciec nie wiedzial co pisze i w
    obronie podstawic umowe darowizny,
    Tylko kto ci uwierzy.

    Aha, wersja, ze ojciec zmienił zdanie i postanowił ci te pieniadze
    darowac i kazal nie oddawac, przekwalifikuje to na podwójny podatek od
    pozyczki i od darowania spłaty, a nie na darowiznę zwolnioną z podatku.
    Wiec uwazaj co bedziesz mowil w US w razie czego.

  • 12. Data: 2011-09-30 19:39:04
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    Ok. Dzięki za pomoc.
    Ostatnia szansa - te 14 dni to nie są
    robocze ? :)
    Widzę, ze jak mam kombinować z tym
    zwrotem i ponownym przelewem, to
    lepiej nic nie zgłaszać, w końcu
    czemu us miałby mi konto sprawdzać...
    Złości mnie jeszcze jedno - okazało
    się, ze jednak nie potrzebuje tej
    pożyczki.

  • 13. Data: 2011-09-30 20:13:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/30/2011 2:39 PM, owp wrote:
    > Ok. Dzięki za pomoc.
    > Ostatnia szansa - te 14 dni to nie są
    > robocze ? :)

    Nie.

    Chyba, ze ci ostatni dzien w weekend przypadł.

    > Widzę, ze jak mam kombinować z tym
    > zwrotem i ponownym przelewem, to
    > lepiej nic nie zgłaszać, w końcu
    > czemu us miałby mi konto sprawdzać...

    bo wybudowałeś chatę i US chciałby wiedzieć za co.
    Wiec za 5 lat poprosi cie o wyciag z ostatnich kilku lat, zeby zobaczyc
    skad miales kase na budowe.
    A tam pozyczka.

    > Złości mnie jeszcze jedno - okazało
    > się, ze jednak nie potrzebuje tej
    > pożyczki.

    To ją odeślij z adnotacja "nienalezne".

    Przeciez w sumie nie wiadomo, czy do umowy doszlo.
    Może ojciec był taki nadgorliwy, ze przelał ci bez twojej zgody myśląc,
    że się ucieszysz.
    A ty po otrzymaniu wyciagu niezwlocznie mu ja odeslales.

    Do zawarcia umowy ptrzebna jest zgoda obu stron, a twojej zgody "nie
    było", nienalezna kase oddałeś.
    Zreszta z wyciagu, na poparcie tezy, bedzie widac, ze jej nie uzyles.
    Do obronienia.

  • 14. Data: 2011-09-30 22:44:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011, witek wrote:

    > no to sobie pozamiatałeś.

    > no właśnie
    >
    > ale czy us sprawdza wyciag?
    >>
    > i tak i nie.
    >
    > zrob tak, aby te dwa przelewy znalazy sie na oddzielnych wyciagach (u was
    > obu), tak zeby na jednym nie bylo sladu drugiego.

    ...samo z siebie narzuca się żeby to było z innego banku do innego
    banku niż pierwotnie ;) (konta osobiste są chronione i US musiałby
    wszcząć postępowanie aby "odczytać" historię).

    > jak myslisz jaki jest prawdopodobienstwo, ze poproszą o wyciag za poprzedni
    > miesiac?

    Ano.
    Swoją drogą, nadgorliwość ustawodawcy (co by komu szkodził tak samo
    długi termin co przy darowiźnie?) powoduje jak widać "pozornych
    przestępców".

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2011-10-01 05:52:14
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    > bo wybudowałeś chatę i US chciałby wiedzieć za co.
    > Wiec za 5 lat poprosi cie o wyciag z ostatnich kilku lat, zeby zobaczyc
    > skad miales kase na budowe.
    > A tam pozyczka.

    Jeśli tak się to odbywa,to faktycznie będę miał problem. Przedstawić skąd
    miałem pieniądze na budowę nie będzie trudno,bo mam udokumentowane.Ta
    nieszczęsna pożyczka miała być tylko doraźna, tak żeby więcej na zimę zrobić.
    A do kiedy te 2% trzeba zapłacić? Trochę mnie to męczy, wprawdzie 700zł to nie
    taki pieniądz, ale za nic...

> [...]
    > że się ucieszysz.
    > A ty po otrzymaniu wyciagu niezwlocznie mu ja odeslales.

    Nie przejdzie, no chyba przy dużej naiwności US(w co wątpię), pieniądze
    rozlokowałem na różnych kontach i używałem na bieżąco.

  • 16. Data: 2011-10-01 07:48:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ano.
    > Swoją drogą, nadgorliwość ustawodawcy (co by komu szkodził tak samo
    > długi termin co przy darowiźnie?) powoduje jak widać "pozornych
    > przestępców".

    Państwo, które nie ma haka na każdego z obywateli, to popierdółka, a nie
    poważne totalitarne socjalistyczne państwo, jakim wg Konstytucji jest
    Polsza.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2011-10-01 08:00:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Liwiusz,

    Saturday, October 1, 2011, 9:48:08 AM, you wrote:

    > Państwo, które nie ma haka na każdego z obywateli, to popierdółka, a nie
    > poważne totalitarne socjalistyczne państwo, jakim wg Konstytucji jest

    Do tej chwili było to jeszcze trochę zabawne.

    > Polsza.

    Ale za to prawdopodobnie dostałbyś klapsa w pysk, gdybyś to osobiście
    powiedział.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2011-10-01 08:25:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Do tej chwili było to jeszcze trochę zabawne.

    > Ale za to prawdopodobnie dostałbyś klapsa w pysk, gdybyś to osobiście
    > powiedział.

    Za obrazę nieistniejącego (bo nie będącego suwerennym) państwa?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2011-10-01 09:29:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Oct 2011, owp wrote:

    > Jeśli tak się to odbywa,to faktycznie będę miał problem. Przedstawić skąd
    > miałem pieniądze na budowę nie będzie trudno,bo mam udokumentowane.

    Sądząc z opisów, można założyć że z dużym prawdopodobienstwem na tym
    się skończy. US drąży jak podatnik nie umie wyjaśnić skąd ma pieniędze.

    [...]

  • 20. Data: 2011-10-01 09:39:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.10.2011 07:52), owp wrote:

> [...]
    > A do kiedy te 2% trzeba zapłacić? Trochę mnie to męczy, wprawdzie 700zł to nie

    Sprawdź czy na pewno 2% a nie 20%. Coś mi się obiło o oczy podczas
    lektury ustawy, że w razie (i tu nie pamiętam dokładnie), płaci się
    podatek 20%.

    Przy czym nie wiem czy to dopiero jak ci US wytknie, czy może przy
    zwykłym spóźnieniu?

    p. m.