  • 1. Data: 2006-07-19 12:20:23
    Temat: pożyczka u pracodawcy
    Od: "mariusz.maximus" <m...@g...com>

    Witam !
    Chwilowo mam drobne problemy finansowe, moj pracodawca chcąc mi pomóc
    zaoferował sie ze pożyczy mi pewna kwotę pieniędzy.

    Czy urząd skarbowy będzie chciał jakiś okup od kwoty pożyczki ?
    Ewentualnie może sa jakieś inne ukryte koszty ;)

    maximus

  • 2. Data: 2006-07-19 12:49:11
    Temat: Re: pożyczka u pracodawcy
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl>

    Użytkownik "mariusz.maximus" <m...@g...com> napisał

    > Czy urząd skarbowy będzie chciał jakiś okup od kwoty pożyczki ?
    > Ewentualnie może sa jakieś inne ukryte koszty ;)

    Jesli nic sie nie zmienilo (a jakies zmiany socjalni Kaczynscy plodza)
    to generalnie musisz odprowadzic haracz w wysokosci 2%
    podatku od czynnosci cywilnoprawnych.

    Ale sa zwolnienia. Np. jesli pracodawca udzili pozyczki
    z kasy funduszu zakladowego to nie placisz haraczu.
    Podobnie jest z zakladowymi funduszami socjalnymi.

    Zreszta ta jest tak porabane (jak wszystko zreszta
    w tym kraju), ze naprawde szkoda slow...

    Neko

  • 3. Data: 2006-07-19 14:24:05
    Od: "mariusz.maximus" <m...@g...com>

    Neko napisał(a):
> [...]
    > Podobnie jest z zakladowymi funduszami socjalnymi.
    >
    > Zreszta ta jest tak porabane (jak wszystko zreszta
    > w tym kraju), ze naprawde szkoda slow...

    A gdzie wogole szukac informacji ?
    Czy jak zadzownie do Urzedu Skarbowego to mi powiedza?
    Ktoś tam odbiera telefony ?
    Maja jakaś niebieska linie ;)?

    I kiedy maja być wplacone 2% ?

    maximus

  • 4. Data: 2006-07-19 14:36:07
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 19-07-2006 o 16:24:05 mariusz.maximus <m...@g...com>
    napisał:

    > A gdzie wogole szukac informacji ?
    > Czy jak zadzownie do Urzedu Skarbowego to mi powiedza?
    > Ktoś tam odbiera telefony ?
    > Maja jakaś niebieska linie ;)?

    Znajdź ustawę o podatku od czynności cywilno-prawnych, tam powinno pisać
    ile się należy od pożyczki i kiedy.
    Co do US - jak dobrze trafisz to odpowiedzą - chociaż ja osobiście na nich
    nie liczę już - proste sprawy rozgryzam sam z pomocą internetu a w
    trudniejszych
    i tak nie pomogą albo błędne rozwiązanie podadzą.

    > I kiedy maja być wplacone 2% ?

    Chyba w ciągu dwóch tygodni od daty zawarcia umowy pożyczki,
    pisze to w ustawie.

    pozdrawiam