eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[praca nakladcza] - Chałupnicy zapłacą wyższe składki do ZUS › Re: [praca nakladcza] - Chałupnicy zapłacą wyższe składki do ZUS
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [praca nakladcza] - Chałupnicy zapłacą wyższe składki do ZUS
    Date: Wed, 10 Dec 2008 10:46:10 +0100

    1603 AD pisze:

    > Pewnie oddłuża lub przekształca lub inaczej nazwą a i tak trzeba będzie
    > płacić, więc pewnie bankrytctwo tez nie pomoże

    Wyraziłem się nieprecyzyjnie. ZUS jako taki już zbankrutował, bowiem
    trzeba do niego dopłacać do budżetu. Pytanie tylko, kiedy dopłaty będą
    na tyle wysokie, że państwa polskiego nie będzie już na to stać.

    Obecnie jest 5 pracujących na 1 emeryta, w 2007r. na emerytury z
    budżetu przekazano 20,5 mld zł, w 2008 - 33,25mld zł i kwota ta z roku
    na rok wzrasta.

    Przewiduje się, że w 2050r. tylko 2 osoby pracujące będą przypadały
    na 1 emeryta. Zatem system prędzej czy później padnie, liczę na to, że
    będzie to prędzej, niż później...

    --
    Liwiusz