  • 1. Data: 2008-05-21 18:03:51
    Temat: praca w Szwecji a wezwanie z US w sprawie podatku.....
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    Sprawa jak w tytule, brat kilkukrotnie /rok po roku/ pracował w Szwecji ale
    nie na czarno tylko legalnie, jak twierdzi odprowadzał z tego tytułu 25%
    podatku /ma jakieś papiery na to/ a ostatnio został zaproszony do US w
    sprawie nie odprowadzonego podatku od uzyskanych dochodów z pracy w
    Szwecji...... jak się sprawa teraz ma? Czy podatki powinien płacić i tam i
    tu? Czy może różnię /w tym przypadku powinien dostać zwrot :)/ jak te sprawy
    wyglądają?

  • 2. Data: 2008-05-21 19:25:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.S wrote:
    > Sprawa jak w tytule, brat kilkukrotnie /rok po roku/ pracowa? w Szwecji ale
    > nie na czarno tylko legalnie, jak twierdzi odprowadza? z tego tytu?u 25%
    > podatku /ma jakie? papiery na to/ a ostatnio zosta? zaproszony do US w
    > sprawie nie odprowadzonego podatku od uzyskanych dochodów z pracy w
    > Szwecji...... jak sie sprawa teraz ma? Czy podatki powinien p?aciae i tam i
    > tu? Czy mo?e ró?nie /w tym przypadku powinien dostaae zwrot :)/ jak te sprawy
    > wygl?daj??

    (tam wg ich stawki) i ( tu wg naszej stawki minus to co zapłacone tam)
    od 2006 trochę inaczej
    generalnie dochód miał wykazać i podatek zapłcić.

    dostanie do zapłacenia podatek wyliczony poprawnie z odsetkami plus karę

  • 3. Data: 2008-05-21 19:43:56
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

> [...]
    > generalnie dochód miał wykazać i podatek zapłcić.
    >
    > dostanie do zapłacenia podatek wyliczony poprawnie z odsetkami plus karę

    No jeśli nasza stawka minus to co zapłacone tam to raczej na zwrot wygląda
    hehhe...... tam 25% , u nas 19.....

  • 4. Data: 2008-05-21 19:47:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 May 2008, J.S wrote:

    > Czy podatki powinien płacić i tam i tu?

    1. Zależy to od umów o unikaniu podwójnego opodatkowania.
    Nie wiem, jak jest ze Szwecją. Musisz szukać szpeca od znajomości
    umowy ze Szwecją :)

    2. Najczęściej jest tak, że podatek w .pl trzeba zapłacić dlatego
    i tylko dlatego, że jest on ZNACZNIE WYŻSZY niż gdzie indziej.
    Wbrew temu co mówili w środkach masowego przekazu, pracujący
    w Anglii czy Irlandii wcale nie dlatego byli zobowiązani płacić
    w polskim US że "jest opodatkowane dwa razy", a wyłącznie z tego
    powodu, że podatek płacony tu czy tam jest NIŻSZY, niż jakby
    (od takich samych pieniędzy!) zapłacić w .pl!
    I dlatego wychodzi różnica do dopłacenia.

    Podejrzewam (acz jak piszę: nie mam pojęcia jak jest ze Szwecją
    konkretnie) iż może o to chodzić.
    Można wziąć przychody z konkretnego roku, przeliczyć na złotówki,
    wziąwszy jakiś darmowy program do PITów (z tamtego roku) policzyć
    ile wychodzi podatku, policzyć ile podatku zapłacił w Szwecji.
    Będzie różnica? (niemal na pewno będzie, bo w .pl pewnie
    byłby w stawce 40% :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-05-21 19:51:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.S wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci

    > No je?li nasza stawka minus to co zap?acone tam to raczej na zwrot wygl?da
    > hehhe...... tam 25% , u nas 19.....

    ale obowiązek wpłacania zaliczki na pit-53 był. i obowiązek rozliczena
    się tez.
    Wiec jakby nie było coś tam sobie "prowizji za fatygę" doliczą

  • 6. Data: 2008-05-21 19:52:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-21, J.S <r...@g...pl> wrote:

    [...]

    > No jeśli nasza stawka minus to co zapłacone tam to raczej na zwrot wygląda
    > hehhe...... tam 25% , u nas 19.....

    Tyle, że w Polsce domyślnie dla osób fizycznych obowiązuje system
    progresywny. No wiesz... 19%, 30% i potem 40%, zależnie od tego ile kto
    zarobił.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-05-21 22:41:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > 1. Zależy to od umów o unikaniu podwójnego opodatkowania.
    > Nie wiem, jak jest ze Szwecją. Musisz szukać szpeca od znajomości
    > umowy ze Szwecją :)

    Nie czytałem, ale wiem, że zmieniła się z datą 1.1.2006 czyli zapewne z
    gorszej na lepszą.

    Dla leniwych poniżej:
    do 31.12.2005 Dz.U 1977 - Nr 13, poz. 51
    od 1.1.2006 Dz.U 2006 - Nr 26, poz. 193

  • 8. Data: 2008-05-21 23:09:36
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > No je?li nasza stawka minus to co zapłacone tam to raczej na zwrot wygl?da
    > hehhe...... tam 25% , u nas 19.....

    Mnie to się bardziej wydaje, że ten kto w Szwecji płacił najniższą to u
    nas płaci najwyższą ...

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/