  • From: "Norbi" <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pracodawca wyslal mi 2x pensje i żąda zwrotu ...
    Date: Mon, 27 Feb 2006 21:39:38 +0100

    Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji.

    Muszę przyznać, że z pewnym rozbawieniem czytałem posty kilku strasznie
    poruszonych osób ... pragnę przypomnieć że pytałem się o podstawę prawną a
    nie o ocenę moralną mojego zapytania. Muszę przyznać, że może dość
    niefortunnie użyłem w którymś poscie słowa "szkoda", moim celem było
    rozwinięcie dyskusji i wydobycie sedna - podstawy prawnej. Ze sposobu
    rozwoju dyskusji dochodzę do wniosku, że wielu pracodawców błędnie ocenia
    swoje prawa względem pracowników i za swoje błędy najchętniej karałoby tych
    ostatnich, a pracownicy boją się wszystkiego - nawet zapytać - smutna polska
    rzeczywistość.

    Tak się akurat składa, że jestem zarówno pracownikiem (jeszcze) jak i
    pracodawcą. W całej tej dyskusji najbardziej mnie interesowało to o co
    pytałem - podstawa prawna - bowiem jak każdy człowiek, ja również mogę mogę
    się kiedyś pomylić. Chciałbym w takiej sytuacji umieć powiedzieć/napisać -
    "Proszę o zwrot niesłusznie dokonanej wpłaty na konto xyz do dnia abc. W
    przypadku gdyby Pan(i) XYZ nie poczuwał(a) się w obowiązku dokonania zwrotu
    o którym mowa, proszę wziąć po uwagę Art XYZ kodeksu cywilnego/kodeksu
    pracy/kk/etc, który do tego w zaistniałej sytuacji zobowiązuje.".

    Pozdrawiam Wszystkich

    Norbi