    From: "Atomek" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pracownik na 1/2 etatu, lista płac
    Date: Thu, 9 Oct 2003 19:10:29 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@logotech.demo.pl

    > 1. Podstawa do naliczania skaladek - jest wysokosc wynagrodzenia (nic nie
    > dzielisz na pol, nie mnozysz, itp, itd)
    > 2. Dla potrzeb ZUS nie ma znaczenia, czy to etat czy pol etatu - liczy sie
    > tylko wysokosc wynagrodzenia.

    ======================
    Oczywiscie ze przy obliczaniu skladek nie maja znaczenia wszystkie te
    informacje. Znaczenie maja jednak przy ustalaniu podstawy. I tak gdyby
    wynagrodzenie wyplacane bylo na poziomie minimalnym, należaloby sprawdzić
    jakie jest wynagrodzenie minimalne - a to zależy od absencji, nominalnego
    czasu pracy i sposobu wynagradzania. W naszym przypadku o wynagrodzenie
    minimalne nie musimy się martwić bo stawaka miesięczna wynosi 1000,-. Druga
    sprawa do ustalenie wynagrodzenia przy zmianie etatu. Sytuacja ta opisana
    jest w rozporzadzeniu o wynagradzaniu za czas przepracowany a dokladnie w
    par.12, aby obliczyc wynagrodzenie nalezy znac:
    a) nominalny czas pracy w godzinach w danym miesiacu
    b) nominalny czas pracy do 15 i od 16-go (zmiana etatu)
    gdyby wystepowaly absencje to jeszcze dodatkowe informacje opisane w par.11
    ww rozporządzenia.

    Nie jest więc tak że jesli w połowie miesiąca następuje zmiana etatu i do
    piętnastego mam 500,- a od 16-go 1000 to pracownik dostanie 750,- (i o te
    750 mi chodziło)

    Atomek