  • 1. Data: 2006-04-21 19:49:41
    Temat: problem z dziurą w składkach ZUS
    Od: "XadmozX" <a...@g...com>

    Jeśli bezrobotny przez jakiś okres (kilka miesięcy)
    nie był ubezpieczony ani przez urząd pracy ani przez
    współmałżonka to:

    - czy może sam zapłacić sobie składkę za ten okres wstecz (z
    odsetkami)
    tak by móc występować jako płatnik (tam gdzie trzeba podawać NIP
    płatnika)

    - czy może małżonek (nie poprzez swój zakład) zapłacić sobie
    składkę za ten okres wstecz (z odsetkami) tak by mógł występować
    jako płatnik (tam gdzie trzeba podawać NIP płatnika)?

    - czy małżonek może wpisać współmałżonka do swojego
    ubezpieczenia ściąganego od pracodawcy
    i uiścić zaległe składki wstecz dla dopisanego współmałżonka?

  • 2. Data: 2006-04-21 20:28:37
    Temat: Re: problem z dziurą w składkach ZUS
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "XadmozX" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Jeśli bezrobotny przez jakiś okres (kilka miesięcy)
    > nie był ubezpieczony ani przez urząd pracy ani przez
    > współmałżonka to:

    Ale nie rozumiem o co chodzi?
    Nigdzie nie pracowałeś, nie miałeś zasilku dla bezrobotnych i nie masz
    opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne (emerytalne, rentowe,
    chorobowe?). Nie masz to nie masz, po prostu. To nie jest przestępstwo.
    Najwyżej będziesz miał niższą emeryturę o te parę złotych.

    Nie miałeś opłaconego ubezpieczenia zdrowotnego za ten okres? Jeżeli w
    tym czasie nie leczyłeś się w publicznej służbie zdrowia, to nie ma
    problemu. Na przyszłość, to do ubezpieczenia zdrowotnego może zgłosić
    współmałżonek (np. przez zakład pracy - jeżeli pracuje, albo sam -
    jeżeli prowadzi działalność gospodarczą).

    A może o co innego ci chodzi. Sprecyzuj pytanie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2006-04-21 20:30:47
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

[...]

    NIP nie jest indentyfikatorem zusowim, a urzędu skarbowego.
    Nie widzę ani potrzeby ani możliwości opłacenia składek wstecz. Do czego to
    może służyć, jedynie do okresu opłacania składek przy staraniu się o
    emeryturę.

  • 4. Data: 2006-04-21 20:32:28
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

[...]

    Chyba nie, bo do ubezpieczenia dobrowolnego w ZUS nie można przystąpić
    z datą wsteczną.
    Również w NFZ chyba też nie.

    - czy może małżonek (nie poprzez swój zakład) zapłacić sobie
    składkę za ten okres wstecz (z odsetkami) tak by mógł występować
    jako płatnik (tam gdzie trzeba podawać NIP płatnika)?

    Umowę na dobrowolne ubezp. zdrowotne zawiera się z NFZ, ale chyba nie
    wstecz.

    - czy małżonek może wpisać współmałżonka do swojego
    ubezpieczenia ściąganego od pracodawcy
    i uiścić zaległe składki wstecz dla dopisanego współmałżonka?

    Przy ubezpieczeniu zdrowotnym członka rodziny osoby ubezpieczonej nie
    opłaca się żadnych dodatkowych składek (to ubezpieczenie jest
    bezpłatne, wymagane jest tylko zgłoszenie uprawnionego członka rodziny
    do ubezpieczenia zdrowotnego na druku ZUS ZCZA lub ZUS ZCNA). Na tych
    drukach wpisuje się datę nabycia uprawnień do objęcia ubezp.
    zdrowotnym członka rodziny, więc można wpisać datę wcześniejszą
    (faktyczną) niż data złożenia deklaracji zgłoszeniowej.
    Trochę chaotyczne te pytania. Być może chodzi o to, że członek rodziny
    skorzystał z opieki medycznej, a nie był zgłoszony do ubezpieczenia i
    służba zdrowia domaga się uregulowania rachunku. Być może wystarczy
    wyjaśnienie, że członek rodziny miał prawo do ubezpieczenia
    zdrowotnego, ale nie został do niego formalnie zgłoszony.
    Po informacje do ZUS i NFZ.

    wa

  • 5. Data: 2006-04-22 17:34:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    wektor napisał(a):
    [ciach cytat pomieszany z odpowiedzią]

    rany, ludzie, czy możecie się nauczyć poprawnie cytować?. przecież to
    nie sposób odróżnić co jest cytatem, a co odpowiedzią na cytat.

    p, m.

  • 6. Data: 2006-04-26 10:07:57
    Temat: Re: problem z dziurą ... wielkie OT, uwaga!
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    mvoicem napisał(a):
    > wektor napisał(a): [ciach cytat pomieszany z odpowiedzią]
    >
    > rany, ludzie, czy możecie się nauczyć poprawnie cytować?. przecież to
    > nie sposób odróżnić co jest cytatem, a co odpowiedzią na cytat.

    Przyzwyczajaj sie, przyzwyczajaj, ołtluk ma domyślnie ustawioną
    odpowiedź nad cytatem i większość użyszkodników nie potrafi tego zmienić
    lub nie ma pojęcia o mailowym savoir vivre lub oba powyższe.
    A poza tym teraz taka repowa moda.
    Jak pokorespondujesz z różnymi BOKami trochę to sie uodpornisz.

    Odpowiedź "niestety nie ma takiej możliwości" a pod nią
    cała nasza wcześniejsza korespondencja w kolejności "random" bo ja
    cytuję pod a oni nad (i cały ten bajzel pomimo tego że przeredagowuję
    cytaty w każdym mailu żeby było po kolei, takie natręctwo) plus trzy
    moje sygnatury bo delimeter tam jest dla ozdoby.

    I to jest styl coraz liczniejszej rzeszy młodszych internautów, których
    nikt nie nauczył jak się cytuje a jak nawet ktoś próbował, to było to
    wołanie na puszczy bo dbałość o formę (i ortografię, i styl, i gramatykę
    itp) nie jest trendy.. a może dżezi? W każdym razie passe.
    Zresztą jak się zachować w teatrze i jak sie je nożem i widelcem zdaje
    sie tez ich nikt nie uczył, to się chyba jakoś łączy.

    Maddy "a poszłam sie ciut odchamić"

    ps: a tu powinna być cudna sygnatura Gotfryda o odpowiadaniu nad cytatem
    ale nie wiem czy to nie naruszyło by praw autorskich :)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2006-04-26 23:23:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Maddy napisał(a):

> [...]
    > A poza tym teraz taka repowa moda.
    > Jak pokorespondujesz z różnymi BOKami trochę to sie uodpornisz.

    Przyzwyczajam się (niestety), odpowiedź nad cytatem jeszcze zniosę. Ale
    tutaj chodzi o to że odpowiedziałbym pod cytatem, ale bez znaków
    cytowania, co by w naszym wypadku wyglądało tak:

    <przykład>

[...]

    </przykład>

    albo w wersji bardziej hardkorowej

    <przykład dwa>
    rany, ludzie, czy możecie się nauczyć poprawnie cytować?.
    przecież to nie sposób odróżnić co jest cytatem, a co odpowiedzią na
    cytat. Przyzwyczajaj sie, przyzwyczajaj, ołtluk ma domyślnie ustawioną
    </przykład dwa>

    p. m.

  • 8. Data: 2006-04-26 23:36:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Apr 2006, Maddy wrote:

    > ps: a tu powinna być cudna sygnatura Gotfryda o odpowiadaniu nad cytatem ale
    > nie wiem czy to nie naruszyło by praw autorskich :)

    Oj, to pierwszym naruszającym byłbym ja, bo nie ustaliłem autora
    pierwszego oryginału podobnej treści (po angielsku) więc prawa mam
    co najwyżej zależne ;)
    A wklejajcie z pożytkiem, nawet pliterkę pozwalam poprawić bo
    mi się od kilku kwartałów nie chce ;)
    Dla nie łapiących o co chodzi - niniejszym:

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 9. Data: 2006-04-27 07:37:54
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    mea culpa.
    Przepraszam, że odpowiedziałam autorowi wątku z równoczesnym złamaniem
    netykiety, ponieważ ręcznie nie "dorobiłam" znaków cytowania (w innych
    odpowiedziach zawsze się pojawiają). Wszystkich oburzonych zapraszam
    do sprawdzenia, o co chodzi.
    Równocześnie obiecuję poprawę. Pokutę sama sobie wymierzę - rzadziej
    będę się wypowiadać.

    wa

  • 10. Data: 2006-04-27 08:36:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Apr 2006, wektor wrote:

    > ponieważ ręcznie nie "dorobiłam" znaków cytowania

    Hm... Oooopslook ;) express nie dorabia czy jakiś inny
    program zgłasza się w nagłówką z jego nazwą?
    Nie krzyczeć, u mnie obowiązuje zakaz używania oooopslooka ;)
    to nawet nie wiem czy toto nie umie automatycznie cytować,
    myslałem że tylko pojęcia "sygnatura" nie znał ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)