  • 1. Data: 2006-04-21 19:29:12
    Temat: Ulga odsetkowa a uniknięcie 10% podatku ze sprzedaży
    Od: "Pito" <p...@a...pl>

    witam

    Mam taki problemik korzystalem z ulgi odsetkowej (od dochodu)w roku 2004 i
    2005. W tym roku sprzedaje mieszkanie (przed uplywem 5 lat). MAm zamiar
    kupic nowe mieszkanie na ktory tez zaciagne kredyt,

    moje pytanie brzmi: czy wg art.21 ust.1 pkt 32 ustawy o podatku dochodowym
    od osób fizycznych mogę przeznaczyc pieniążki ze sprzedaży na spłate nowego
    kredytu oraz jego odsetek???

    Wyczytalem w gazecie prawnej opinie ze jezeli korzystalem z ulgi odsetkowej
    to nie moge tego zrobic( nie zacytowano zadnego przepisu), czytajac ustawe
    nie natknalem sie na przepis zabraniajacy mi tego.

    Nie wiem czy jasno to napisalem, prosze o jakas podpowiedz.

    pzdr

  • 2. Data: 2006-04-21 21:08:46
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Pito napisał(a):

    > moje pytanie brzmi: czy wg art.21 ust.1 pkt 32 ustawy o podatku dochodowym
    > od osób fizycznych mogę przeznaczyc pieniążki ze sprzedaży na spłate
    > nowego kredytu oraz jego odsetek???

    Przeznaczyć możesz - ale niestety nie podlega to zwolnieniu.

    > czytajac ustawe nie natknalem sie na przepis zabraniajacy mi tego.

    Ustawa o pdof
    Art.21 ust.2a.
    Przepis ust. 1 pkt 32 lit. e) nie ma zastosowania do podatników, którzy
    odsetki od kredytu lub pożyczki odliczali lub odliczają na podstawie art.
    26b.

    A ust. 1 pkt 32 lit. e) mówi właśnie o wydatkach na spłatę kredytu lub
    pożyczki oraz odsetek ...

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~