  • 11. Data: 2003-02-03 21:19:13
    Temat: Re: programik do przelewów - skąd???
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    news:b1mf0h$d4q$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > A po co ? Lubią przepłacać???
    > Dziś każdy bank za "druk niestandardowy" (czytaj - nie "swój") każe płacić
    dodatkowo.
    A skąd ty masz takie informacje?
    Z moich obserwacji wynika że druk z komputera, jeżeli odpowiada wzorowi,
    jest tak samo "płatny" jak recznie wypisany samokopiujący.
    Ba, częśc banków bez poroblemu przyjmie czarno - biały, byle ramki i
    położenie liter sie zgadzał.
    Poza tym sa specjalne formularze przelewów do nadruku.
    Wiekszośc skladających papierowe przelewy juz od dawna z nich korzysta.
    I każdy przyzwoity program do przelewów ma opcje nadruku - arkusze do
    nadruku są znormalizowane i mozna je dostac w każdym papierniczym.
    Np. Druczek firmy JZK mał ta opcje na dugo przed obowiązkowym
    wprowadzeniem czerwonych druczków.

    Puk puk... internet troche cie zaćmił. Wyjdź czasem z domu.
    Internetowe konta, elektroniczne przelewy to ciagle jeszcze nie norma.
    Norma to stanie do okienka z plikiem papierków. Tak wygląda bankowa
    codziennośc przecietnego Polaka.
    W najpopularniejszych bankach, np. PKO BP i BS, przed południem spotkasz
    spore tłumy przed okienkami dla "podmiotów".

    Mam internetowe konto i niektórzy znajomi patrza na mnie jak na jakies
    dziwo. Sam fakt że wole wszystko zalatwiac przelewami z konta/na konto
    wiekszośc ludzi mocno dziwi.
    To że na tej liście większośc osób ma interentowe konta o niczym nie
    świadczy.
    Na pl.comp.os.linux wiekszość piszących uzywa linuxa, czy to znaczy że
    wiekszośc Polaków tez go uzywa?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2003-02-03 21:55:53
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Internetowe konta, elektroniczne przelewy to ciagle jeszcze nie norma.
    > Norma to stanie do okienka z plikiem papierków. Tak wygląda bankowa
    > codziennośc przecietnego Polaka.

    A ja miałem nie tak dawno konto w PBK i jak się połączyli z BPH, to moje miłe Panie
    szybko "wykrywały" czy to ich blankiet:-(
    Lubiły te przelewy za 6 zł . A i tak ręcznie to wklepywały.:-(
    W PKO BP, ING BSK jest tak samo, a w innych bankach firmowego konta nie miałem.
    Może w mojej wiosce "czatują" na droższe przelewy, a u Ciebie nie ???

  • 13. Data: 2003-02-03 22:02:35
    Od: "ajt" <a...@u...com.pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał
    > A ja miałem nie tak dawno konto w PBK i jak się połączyli z BPH, to moje
    miłe Panie szybko "wykrywały" czy to ich blankiet:-(
    Witam, teraz tu :)
    Co znaczy ten "ich" blankiet? Firmowany przez bank?
    Blankiet ma być standardowy, zgodny z opublikowaną gdzieś polską normą i
    takie są np. blankiety do nadruków.
    pzdr
    ajt

  • 14. Data: 2003-02-03 22:11:43
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    > Co znaczy ten "ich" blankiet? Firmowany przez bank?
    > Blankiet ma być standardowy, zgodny z opublikowaną gdzieś polską normą i
    > takie są np. blankiety do nadruków.

    Oni maja blankiety z jakieś drukarni, samokopiujące.
    Nie potrzeba "wytężać" umysłu by go odróżnić od komputerowego druku kupionego w
    księgarni, a tym bardziej wydrukowanego na kartce.
    Prawo, prawem, można się kłócić, ale z nich zrezygnowałem, choć kwilili ile wlezie by
    tego nie robić.
    Zapewne zależy to od konkretnej Pani (jak w każdym urzędzie), ale ja nie mam zamiaru
    ani dać jej w pysk ani w łapę, ani przepłacać.
    Stąd Maddy może mieć rację, i Ty również, że było to bezprawie w mojej wiosce.
    Dla przelewów podatkowo - ZUSowych gra nie warta zachodu.
    Mi jednak już na "dochodzeniu racji" nie zależy, a weryfikacje banku czas zacząć od
    nowa, bo znowu podrożały:-(

  • 15. Data: 2003-02-03 23:18:50
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A po co ? Lubią przepłacać???
    > Dziś każdy bank za "druk niestandardowy" (czytaj - nie "swój") każe płacić
    dodatkowo.

    No to ja czegos nie rozumiem, przecież Buba podał link do programu który robi wydruk
    w formie nadruku na typowym druczku, są
    kolorowe jak trza, umieszczane na formacie A4 i po nadruku bardzo łątwa sie rwą na
    zwykłe formatki, za grosz nietywowości.

    Sark

  • 16. Data: 2003-02-04 08:13:49
    Od: "Stefan" <u...@f...onet.pl>

    www.papirus.pl

    i jeszcze gotowe formuilarze do nadruku można sobie kupić...

  • 17. Data: 2003-02-04 13:10:45
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Jarek" <w...@o...pl> wrote in message news:b1juh0$27n$1@news.tpi.pl...
    > Witam,
    > skąd można ściągnąć jakiś darmowy programik do przelewów podatkowych, itp.
    > Pozdrawiam
    > Jarek

    Mozna sobie zrobic samemu.

    Boguslaw