  • 1. Data: 2004-09-13 10:48:47
    Temat: projekty racjonalizatorskie
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Witam,

    Krótkie pytanko, czy wynagrodzenie dla pracownika za projekty
    racjonalizatorkie jest wartoscia materialna i prawna, czy tez kosztem
    okresu? (najlepiej gdyby ktos podal jakies źrodło)

    adi

  • 2. Data: 2004-09-13 11:57:33
    Temat: Re: projekty racjonalizatorskie
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adi" <s...@f...org.invalid> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Krótkie pytanko, czy wynagrodzenie dla pracownika za projekty
    > racjonalizatorkie jest wartoscia materialna i prawna, czy tez kosztem
    > okresu? (najlepiej gdyby ktos podal jakies źrodło)

    Hmmm, moze IMHO raczej spytac tak:

    czy projekt racjonalizatorski zaliczyc do WNiP - np. know how (dobrze
    mysle?).... Czy tez jest to tylko praca, za ktora po prostu dostanie
    premie...
    Co do WNiP i prac rozwojowych uwazam, ze mozna sie podeprzec ustawa o
    rachunkowosci...

    Bo "praca racjonalizatorska" jako taka chyba pojeciem na gruncie ustaw
    rachunkowo-podatkowych nie jest... (moge sie oczywiscie mylic). W ten sposob
    np. zastosowanie innej/lepszej kalkulacji kosztow daloby sie podciagnac pod
    WNiP.

    A jezeli kwota znaczaca, to biegly chetnie pomoze, zamiast "uzerac" sie na
    koniec roku z takim kwiatkiem.

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 3. Data: 2004-09-13 12:22:55
    Od: janusz <b...@n...pl>

    A czego dotycza te projekty ,bo bez tedo to trudno powiedziec

  • 4. Data: 2004-09-13 12:54:43
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sposob
    > np. zastosowanie innej/lepszej kalkulacji kosztow daloby sie podciagnac

    Sytuacja jest taka: zgodnie z regulaminem wewn. pracownicy otrzymuja
    dodatkowe wynagrodzenie w wysokości odpowiedniego procentu od wielkości
    efektu projektu. Te nagrode ksiegowalem w koszty okresu w ktorym
    wyplacilismy pracownikowi. Wg mnie stanowi to kup poniewaz ma bezposredni
    zwiazek z dochodem, tu akurat ze zmniejszeniem kosztow. Problem w tym, ze
    mam kontrole z US i pani kwestionuje ten sposob rozliczania i wskazuje ze
    powinismy ksiegowac to jako WNiP i amortyzowac. Na razie sprawa jest
    otwarta (i jeszcze troche bardziej skomplikowana, ale o tym moze
    pozniej) - odlozyli sprawe do jutra.

    Pozdrawiam,
    adi

  • 5. Data: 2004-09-13 14:09:07
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    "adi" <s...@f...org.invalid> wrote in message

> [...]
    > efektu projektu. Te nagrode ksiegowalem w koszty okresu w ktorym
    > wyplacilismy pracownikowi. Wg mnie stanowi to kup poniewaz ma bezposredni
    IMO to wyglada na zwyczajne (zgodne z dobrymi standardami zarzadzania)
    motywowanie pracownikow do wzrostu wydajnosci pracy - o ile wiem to nie jest
    "jeszcze" karalne.

    > zwiazek z dochodem, tu akurat ze zmniejszeniem kosztow. Problem w tym, ze
    > mam kontrole z US i pani kwestionuje ten sposob rozliczania i wskazuje ze
    > powinismy ksiegowac to jako WNiP i amortyzowac. Na razie sprawa jest
    To proponuje dac tej kontroli mojego posta na pozarcie - niech wskaza, ze to
    co robiles podciaga sie pod WNiP. Obawiam sie, ze nic nie wskaza, poniewaz
    US slabo znaja sie na podatkach, a na rachunkowosci wcale, a przedstawiona
    przez Ciebie wersja nie wskazuje raczej na nic innego:-)

    > otwarta (i jeszcze troche bardziej skomplikowana, ale o tym moze
    > pozniej) - odlozyli sprawe do jutra.
    Hihi, dzis czytaja UOR:-)

    A jeszcze slowem komentarza:

    US prawdopodobnie wymyslil sobie, ze pomysly racjonalizatorskie procentuja w
    dlugim okresie, a Ty wrzucasz koszty jednorazowo, co troche sie rozchodzi z
    zasada wspolmiernosci... Tylko, ze:
    a) wiele dzialan wynagradzanych w danym czasie procentuje w dlugim okresie
    (jezeli bedzie potrzeba chetnie pomoge wymyslac przyklady)
    b) przepisy dosc dokladnie reguluja co moze byc WNiP
    c) wspomniales o regulaminie wewnetrzym... wiec podejmowane dzialania sa
    raczej standardowe, maja na celu poprawe funkcjonowania jednostki i
    niekoniecznie wiaza sie z zapisami UOR art. 33 pkt. 2?

    PS.
    (Przepraszam prawdziwych - o ile tacy u nas w kraju sa - kontrolerow za
    generalizowanie).

    Pozdrawiam
    Lukasz