  • 1. Data: 2004-09-13 09:08:44
    Temat: Banalne pytanie z PIT
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

    Witam!

    Nurtuje mnie jeden temat i nie bardzo wiem, o co tu chodzi.

    Założenia: pensja miesięczna brutto 2000zł. Netto (wg
    http://praca.onet.pl/2,kalkulator.html?st=1): 1372zł.

    Pensja miesięczna brutto z bonusem: 2450zł. Netto: 1666,89.

    Z tego wynika, że "netto" bonusa dostałem 1666,89-1372 = 294,89.

    Jeśli natomiast dostaję bonus jako oddzielne wynagrodzenie, jest to 450zł
    brutto, czyli 359zł.

    Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, skąd się wzięła ta różnica i czy ja ją
    gdzieś wyrównuję pod koniec roku, czy faktycznie dostając bonus oddzielnie
    jestem 65zł do przodu?

    Z góry dziękuję za informacje.

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 2. Data: 2004-09-13 09:17:02
    Temat: Re: Banalne pytanie z PIT
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 13-09-2004 11:08, Użytkownik Boa napisał:
    > Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, skąd się wzięła ta różnica i czy ja ją
    > gdzieś wyrównuję pod koniec roku, czy faktycznie dostając bonus oddzielnie
    > jestem 65zł do przodu?

    Różnica wynika z uwzględnienia lub nie kosztów uzyskania przychodów oraz
    tzw. kwoty wolnej. Puść bonus z opcją PIT-2 na nie to wyjdzie bliżej
    sumy chociaż nie tak samo bo koszty uzyskania dalej będą liczone dwa razy.

    --
    xyz

    Inteligo, mechanizm oszustwa:
    http://tinyurl.com/43o6f

  • 3. Data: 2004-09-13 09:19:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boa napisał:
> [...]
    >
    > Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, skąd się wzięła ta różnica i czy ja ją
    > gdzieś wyrównuję pod koniec roku, czy faktycznie dostając bonus oddzielnie

    Dla samego bonusu nie liczy sie kosztów uzyskania i nie obniża zaliczki.
    Prawdopodobnie masz potrącone dwa razy te kwoty.
    Róznica pomiędzy liczeniem dla całek kwoty a liczeniem dla dwoch
    składników osobno powinna wyjśc co najwyżej groszowa (ze względu na
    zaokrąglenia).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl