  • 1. Data: 2004-01-15 10:24:29
    Temat: proste pytanie - prosba o pomoc
    Od: "Piotr Wozniacki" <m...@p...com>

    Szanowni spece,

    przymierzam sie do jednoosobowej DG, i mam pytanie: zakladajac zly miesiac
    (zero przychodu), z jakim kosztem _obowiazkowym_ (a wiec ZUS, i cos
    jeszcze?) musze sie liczyc?

    Planuje na poczatek nie wchodzic w VAT tak dlugo, jak to mozliwe, oraz
    samemu prowadzic ksiegowosc (KPiR?)

    Bardzo prosze o odpowiedz, wyrazona w przyblizeniu w PLN (a nie np. w
    procentach jakiejs minimalnej czy sredniej:-))

    Dzieki
    Piotr

  • 2. Data: 2004-01-15 12:44:49
    Temat: Re: proste pytanie - prosba o pomoc
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik "Piotr Wozniacki" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    > Szanowni spece,
    >
    > przymierzam sie do jednoosobowej DG, i mam pytanie: zakladajac zly miesiac
    > (zero przychodu), z jakim kosztem _obowiazkowym_ (a wiec ZUS, i cos
    > jeszcze?) musze sie liczyc?

    ZUS:
    emerytalne: 252,98
    rentowe: 168,48
    chorobowe: 31,75 (mozna nie placic)
    wypadkowe: 25,01
    zdrowotne: 144,89 (ale w wiekszosci mozna odliczyc od podatku)

  • 3. Data: 2004-01-15 16:59:58
    Od: "latet" <n...@n...pl>

    > Planuje na poczatek nie wchodzic w VAT tak dlugo, jak to mozliwe, oraz
    > samemu prowadzic ksiegowosc (KPiR?)

    A czemu sie tak stanowczo bronisz przed VAT?
    W wiekszosci normalnych przypadkow nic na tym nie tracisz,
    a zawsze mozesz pare groszy zaoszczedzic.

    Chyba ze bedziesz wykonywac uslugi dla ludnosci i chcesz
    byc tanszy o VAT od konkurencji....

    Pozdrawiam,

    latet
    (zadowolony VAT-owiec)