  • 1. Data: 2002-11-19 22:50:23
    Temat: przelew do US w mbanku
    Od: Kuba Likus <k...@N...fm>

    hej,

    Prowadzę DG i muszę odprowadzic swoja pierwsza zaliczke na podatek PIT
    do US. Oprocz tego musze tez odprowadzic zaliczke od umowy o dzielo, kt.
    wyplacilem pracownikowi.

    Czy musze to robic osobnymi przelewami?

    Jak wypelnic odpowiednie rubryki w przelewie do US w mbanku: okres
    rozliczenia (prowadze dzialalnosc od maja 2002 ale dopiero teraz
    osiagnalem dochod), symbol formularza lub platnosci, identyfikacja
    zobowiazania?

    dzieki za wyrozumialosc

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-11-20 09:11:28
    Temat: Re: przelew do US w mbanku
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@c...pl>

    Użytkownik "Kuba Likus" <k...@N...fm> napisał w wiadomości
    > Prowadzę DG i muszę odprowadzic swoja pierwsza zaliczke na podatek PIT
    > do US. Oprocz tego musze tez odprowadzic zaliczke od umowy o dzielo, kt.
> [...]

    Myślę, że tak, bo różne będą symbole formularzy.

> [...]
    > rozliczenia (prowadze dzialalnosc od maja 2002 ale dopiero teraz
    > osiagnalem dochod), symbol formularza lub platnosci, identyfikacja
    Rozumiem, że za październik?
    Okres rozliczenia: 02M10 (pierwsze dwie cyferki oznaczają rok, literka:
    zaliczka za miesiąc, dwie następne cyferki to oznaczenie, za który miesiąc)
    Symbol formularza: PIT5 (zaliczka na Twój podatek)
    PIT4 (podatek z umowy o dzieło)
    Identyfikacja zobowiązania: dekl. pod. doch.

    Tak wpisałabym w Twoim przypadku. Tak wypełnia mój znajomy już od jakiegoś
    czasu i wszystko jest w porządku. A poniżej ściąga przepisana z druczków
    przelewu do US:

    Okres rozliczenia (rok, typ okresu, nr okresu)
    typ okresu: M-miesiąc, P-półrocze, R-rok, K-kwartał, D-dekada
    Identyfikacja zobowiązania (rodzaj dokumentu, np. decyzja, tytuł wykonawczy,
    postanowienie)

    pozdrawiam
    Kasia

  • 3. Data: 2002-11-20 09:43:43
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    Użytkownik "Kuba Likus" <k...@N...fm> napisał w wiadomości
    > Czy musze to robic osobnymi przelewami?

    tak

    > Jak wypelnic odpowiednie rubryki w przelewie do US w mbanku: okres
    > rozliczenia (prowadze dzialalnosc od maja 2002 ale dopiero teraz

    info o polach P np tu:
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/doc/polecenie_przel
    ewu_objasnienie.doc

  • 4. Data: 2002-11-21 20:16:12
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <k...@c...pl>
    napisał w wiadomości

    > Myślę, że tak, bo różne będą symbole formularzy.

    No i przy niskich kosztach (mBiznes=1zł za przelew
    czy mBank=0zł) tak jest czyściej i klarowniej dla
    US i dla Ciebie

    do US w mbanku: okres
    (...)
> [...]
    podatek)
    > PIT4 (podatek z umowy o dzieło)
    > Identyfikacja zobowiązania: dekl. pod. doch.

    No i tu sie z Toba nie zgodzę, IMO, jezeli podałas
    w rubryce nr 12 PIT5 czy PIT4 to jednocześnie
    wskazałaś że zgodnie z instrukcją "wysokość
    regulowanej należności wynika z określonego
    formularza (zeznania, deklaracji, informacji)
    złożonego przez podatnika....." A w konsekwencji
    nie ma sensu wypełnianie rubryki nr 13 którą to
    jesteś zobowiązana wypełnić gdy wysokość
    regulowanej kwoty nie wynika z formularza jw. lecz
    np. decyzji, tytułu wykonawczego, postanowienia
    lub innego aktu organu podatkowego "wówczas
    zobowiązany wypełniając pole wpisuje w skrócie
    rodzaj aktu administracyjnego i rodzaj należności,
    np. D E C . R Y C Z A Ł T czyli wpłata wynika z
    decyzji ustalającej wysokość zryczałtowanego
    podatku dochodowego w formie karty podatkowej" no
    i w konsekwencji wypełniając pole nr 13 nie należy
    wypelniać pola nr 12. :)
    Jeśli się myle to mnie wyprostujcie :) ale uważam
    ze taka nadgorliwość może wprowadzić zamęt w
    głowie wnikliwego urzędnika chcącego
    zakwalifikować prawidłowo wpływ.

    Pozdr.
    Sark

  • 5. Data: 2002-11-21 23:37:36
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie ma sensu wypełnianie rubryki nr 13 którą to
    > jesteś zobowiązana wypełnić gdy wysokość
    > regulowanej kwoty nie wynika z formularza jw. lecz

    NO to mnie pocieszyles powiem ci, bo w swoim pierwszym
    przelewie 13-ke zostawilem pusta :)

    --
    GreG (c) 2002
    //___///___//

  • 6. Data: 2002-11-22 14:11:43
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@c...pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > NO to mnie pocieszyles powiem ci, bo w swoim pierwszym
    > przelewie 13-ke zostawilem pusta :)

    Nie twierdzę, że wypełnienie tej rubryki jest w tym przypadku koniecznością,
    a brak wpisu w tym miejscu sprawi, że przelew zostanie "odrzucony". Znajomy
    tak wpisuje od paru miesięcy i wszystko jest ok. Korzysta ze "ściągi" (Rozp.
    Min. Fin. z 15.09.2001 r.).
    Jeżeli wpisze się coś sensownego to urzędnik raczej nie powinien mieć
    trudności w odpowiednim zakwalifikowaniu wpłaty ;)
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 7. Data: 2002-11-22 17:42:26
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > Nie twierdzę, że wypełnienie tej rubryki jest w
    tym przypadku koniecznością,
    > a brak wpisu w tym miejscu sprawi, że przelew
    zostanie "odrzucony".

    Ach, wybacz .... zapomniałem że to mbank "coś
    ulepszą to coś popieprzą" :))) to juz u nich
    reguła a podobno ta ich formatka jest tak ściśle
    ukierunkowana na VATi PIT że innych podatków do US
    to juz za bardzo się nie da zrobić :)

    > Znajomy tak wpisuje od paru miesięcy i wszystko
    jest ok. Korzysta ze "ściągi" (Rozp.
    > Min. Fin. z 15.09.2001 r.).

    A tutaj to jeszcze raz zaprostestuje, nie można
    sie powoływać na ministerialne
    "sciągi"/wyjaśnienia które są akurat w tej materii
    jasne i konkretne i w żadnym miejscu nie wynika
    taka potrzeba, vide moja wcześniejsza odpowiedź.

    > Jeżeli wpisze się coś sensownego to urzędnik
    raczej nie powinien mieć
    > trudności w odpowiednim zakwalifikowaniu wpłaty
    ;)

    Sensowny wpis + sensowna interpretacja =
    prawidłowa kwalifikacja ;))

    Pozdr.
    Sark

  • 8. Data: 2002-11-23 10:57:37
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Nov 2002, Kasia Mikołajczyk wrote:
    [...]
    >+ Nie twierdzę, że wypełnienie tej rubryki jest w tym przypadku koniecznością,

    Zgoda :)
    [...]
    >+ Jeżeli wpisze się coś sensownego to urzędnik raczej nie powinien mieć
    >+ trudności w odpowiednim zakwalifikowaniu wpłaty ;)

    Ano - gdzieś widziałem że powinno być "TYT.WYK." :) - w formularzu
    jest informacja że deklaracja stanowi tytuł wykonawczy, więc
    nasza wpłata jest realizacją tytułu wykonawczego...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-11-23 13:32:11
    Od: w...@p...onet.pl

    > Ano - gdzieś widziałem że powinno być "TYT.WYK." :) - w formularzu
    > jest informacja że deklaracja stanowi tytuł wykonawczy

    A oto co mamy na drukowanym egzemplarzu PIT-5, ostatnia strona 4/4 na samym
    dole:
    "Pouczenie: W przypadku wiewpłacenia w obowiązującym termninie kwot (...)
    niniejsza DEKLARACJA stanowi podstawę do wystawienia TYTUŁU WYKONAWCZWGO
    zgodnie z przepisami ustawy z dnia (...) o postępowaniu EGZEKUCYJNYM w
    administracji (...)

    >, więc
    > nasza wpłata jest realizacją
    > tytułu wykonawczego...

    Hmm, naprawdę dalej tak uważasz ? deklaracja tożsama z tytułem wykonawczym ?.
    Wygląda mi to (wypełnianie rubryki nr 13) na dokonanie niepotrzbnego samosądu
    na własnej osobie i egzekucji jednocześnie :) i to w sytuacji gdy wszystko jest
    OK (PIT5 i pieniązki dotarły do US w wymaganym terminie i wyskości).

    A poza tym ministerialna instrukcja do wypełniania pól w nowych drukach jest
    naprawdę jednoznaczna i dla pola nr 13 zaczyna się słowami:

    "Pole wypełnia się JEŻELI: wpłata należności wynika z decyzji, postanowienia,
    tytułu wykonawczego lub innego aktu organu podatkowego, (...)

    A jeszcze dalej jest wyjaśnione jak postąpić gdy:

    "wysokość wpłaty nie wynika z decyzji, postanowienia, tytułu wykonawczego lub
    innego aktu bądź też określonego formularza (zeznania, DEKLARACJI, informacji)
    należy wówczas wpisać w skrócie rodzaj należności, np.: POD.OD POS.PSÓW
    (wpłata dotyczy podatku od posiadania psów)"

  • 10. Data: 2002-11-23 14:12:05
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    jest
    > OK (PIT5 i pieniązki dotarły do US w wymaganym terminie i wyskości).

    Czyżbyś sugerował, że jeśli ktoś wpisze tam "TYT." to US niezwłocznie
    zacznie
    wystawiać jakieś tytuły wykonawcze ???

    Pix