  • 1. Data: 2002-05-28 07:52:00
    Temat: przeniesienie działalności gospodarczej (prośba - długie)
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    Próbowałem uzyskać satysfakcjonującą mnie odpowiedź na grupie pl.soc.prawo,
    ale na razie takiej nie otrzymałem, więc postanowiłem spróbować tutaj.

    Prowadzę działalność gospodarczą do 11.2000. W związku z kupnem mieszkania w
    innym mieście (zmiana województwa) chciałbym przenieść siedzibę firmy do
    nowego mieszkania. Do tej pory uzyskiwałem sprzeczne informacje na ten temat
    sprzeczne informacje.
    Raz informowano mnie, że istnieje możliwość "podłączenia (?)" zaświadczenia
    o wpisie działalności gospod. wydawanej w nowym UM do zaświadczenia wydanego
    przez poprzedni UM. Dzisiaj z kolei otrzymałem informację, że nie mogę nic
    zmieniać i muszę złożyć wniosek o nowy wpis.
    Dodam, że z prowadzoną aktualnie działalnością gospodarczą wiąże się sporo
    umów (m. in leasing). Jak najlepiej wybrnąć z tej sytuacji ?
    Przyjąłem następującą procedurę, ale może istnieje lepszy sposób ?

    1) Wymeldowanie z miasta A (wykonane)
    2) Zameldowanie w mieście B (wykonane)
    3) Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej w mieście B
    4) Zmiana danych osobowych w Urzędzie Statystycznym w mieście A (podobno nie
    ma możliwości zrobienia tego w mieście B ?)
    5) Wizyta w Biurze rachunkowym w mieście B celem podpisania stosownej umowy
    6) Urząd Skarbowy w mieście B.
    i dalej ZUS, banki, itp.

    Wszystko fajnie, ale co zrobić na przykład z płatnością VAT ? Wiadomo, że
    trzeba go uiścić do 25-go następnego miesiąca, a jeśli nie zdążę dojść do
    pktu 6 ? W poprzednim Urzędzie Skarbowym już chyba nic nie mogę składać, bo
    przecież się wymeldowałem. A co na przykład z fakturami ? Przecież w tej
    chwili już mam inne dane osobowe.

    Proszę o pomoc, ponieważ to chyba mnie przerasta :-(

    Z góry dziękuję za wszelkie porady i wskazówki.

  • 2. Data: 2002-05-28 10:24:25
    Od: "GRABO" <g...@w...pl>

    Art.18 Ordynacji Podatkowej mówi iż do końca roku podatkowego rozliczasz się
    w starym US. To jedno sprawdzam następne. GRABO

  • 3. Data: 2002-05-28 10:45:28
    Od: "GRABO" <g...@w...pl>

    1. Do UM wniosek o zmianie miejsca prowadzenia działalności i miejsca
    zamieszkania Art. 88(zwłaszcza 88d) ustawy prawo DG.
    2. Na podst. w/w wniosek (formularz chyba??? RG-1)o zmianie miejsca
    prowadzenia DG (roporz. RM z dn. 27.07.1999r. rozd.2).

  • 4. Data: 2002-05-28 10:51:56
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    na wstępie serdeczne dzięki za konkretne odpowiedzi, ale:

    Użytkownik "GRABO" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > 1. Do UM wniosek o zmianie miejsca prowadzenia działalności i miejsca
    > zamieszkania Art. 88(zwłaszcza 88d) ustawy prawo DG.

    czyli idę najpierw do UM w mieście A i zmieniam dane ?

    > 2. Na podst. w/w wniosek (formularz chyba??? RG-1)o zmianie miejsca
    > prowadzenia DG (roporz. RM z dn. 27.07.1999r. rozd.2).

    wniosek ? do kogo ?

  • 5. Data: 2002-05-28 11:41:40
    Od: "GRABO" <g...@w...pl>

    > na wstępie serdeczne dzięki za konkretne odpowiedzi, ale:
    >
    > Użytkownik "GRABO" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > czyli idę najpierw do UM w mieście A i zmieniam dane ?

    Odp. Tak do UM który wydał zaświadczenie o wpisie. G.

    > wniosek ? do kogo ?

    Odp. Po otrzymaniu zaświadczenia o zmianie miejsca prowadzenia DG składasz
    RG-1 do GUS w miejscu zamieszkania i prowadzenia DG, czyli B.
    Zgodnie z roporz. parag. 4. Z pow. G.

  • 6. Data: 2002-05-28 11:50:16
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    > Odp. Tak do UM który wydał zaświadczenie o wpisie. G.

    To jest już jasne.

    > Odp. Po otrzymaniu zaświadczenia o zmianie miejsca prowadzenia DG składasz
    > RG-1 do GUS w miejscu zamieszkania i prowadzenia DG, czyli B.
    > Zgodnie z roporz. parag. 4. Z pow. G.

    W GUS w mieście B powiedziano mi, że oni nie mają dostępu do danych dot.
    REGONU wydanego przez GUS miasta A i dlatego dane muszę zmienić w GUS w
    mieście A...Co w takim razie proponujesz ? Twardo obstawać przy swoim (czyli
    Twoim rozwiązaniu) ?

    Btw - czy na pewno deklaracje PIt, VAT i przelewy mam wysyłać do US w
    mieście A skoro miejscem zameldowania, siedzibą firmy będzie miasto B ?

  • 7. Data: 2002-05-28 12:42:32
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    właśnie dzwoniłem do GUS w mieście A, gdzie pewien bardzo komunikatywny Pan
    stwierdził, że procedura w przypadku, gdy oprócz zmiany miejsca prowadzenia
    działalności następuje zmiana adresu zameldowania wygląda tak:

    1) wpis do ewidencji działalności gospod. w mieście B
    2) zmiany w Regonie w mieście A

    dzwoniłem również do US w mieście B, gdzie otrzymałem informację o
    procedurze:

    1) wpis do ewidencji działalności gospod. w mieście B
    2) zmiany w Regonie w mieście A
    3) Urząd Skarbowy w mieście B

    Wygląda na to, że GUS w mieście A wypracował wspólne stanowisko z US z
    miasta B ;-)
    Chyba pójdę tym tropem.

    Czyżby wyglądało na to, że prawo sobie, a życie sobie ?

  • 8. Data: 2002-05-28 14:21:53
    Od: "GRABO" <g...@w...pl>

> [...]
    > miasta B ;-)
    > Chyba pójdę tym tropem.
    >
    > Czyżby wyglądało na to, że prawo sobie, a życie sobie ?

    Wszystko możliwe, ale opisana przezemnie droga jest oparta na paragrafach
    rozporz. i ustawie Ordynacja Podatkowa oraz Prawo DG.
    Zadzwoń jeszcze do osoby która wydała zaświadaczenie o DG.
    Współczuje GRABO

  • 9. Data: 2002-05-28 16:38:25
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Radmar <k...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acvcv0$c66$...@z...man.szczecin.pl...

> [...]
    bo
    > przecież się wymeldowałem. A co na przykład z fakturami ? Przecież w tej

    ----------------
    1. NIP - składasz do nowego US aktualizację NIP (w ciagu 30 dni od zmiany)
    2. VAT - składasz do nowego US aktualizację VAT - R (w ciagu 7 dni od
    zmiany)
    3. Deklaracja VAT za
    4. Deklaracja PIT 5: jeżeli zmiana adresu nastąpiła w ciagu miesiąca to:
    - deklarację za miesiąc poprzedni składasz jeszcze do "starego" US i tam
    płacisz zaliczkę na podatek
    - deklarację z amiesiąc bieżący już do nowego US
    5. Deklaracja VAT : jeżeli zmiana adresu nastąpiła w ciagu miesiąca to:
    - deklarację za ten miesiąc składasz jeszcze do starego US i tam płacisz
    podatek
    - deklaracje za miesiące następne - do nowego US

    Orka

  • 10. Data: 2002-05-29 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a o...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > bo
    >>
    > ----------------
    > 1. NIP - składasz do nowego US aktualizację NIP (w ciagu 30 dni od
    > zmiany)

    Do NIP powinieneś oczywiście złożyć ksero Regon i zaświadczenia z UM ( na
    zaświadczeniu powinien być zapis iż jest to kontynuacja DG)

    > 2. VAT - składasz do nowego US aktualizację VAT - R (w ciagu 7
    > dni od zmiany)

    Obowiązku ponownego złożenia VAT-R w nowym US chyba nie ma???

    Tu się wszystko zgadza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?
    Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy.