    From: "Marcin" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przeniesienie siedziby
    Date: Mon, 29 Nov 2004 17:34:53 +0100

    > Ale jest tak że osobno zgłasza się "miejsce prowadzenia" a osobno
    > "siedzibę". Dla DG OF "siedzibą" jest adres zamieszkania
    skoro tak uważasz to po co zgłasza się dwa takie same adresy? Siedziba to
    siedziba a miejsce zamieszkania to miejsce zamieszkania.
    to są 2 oddzielne sprawy. Do jakiego US wysyłasz PIT a do jakiego VAT. Gdyby
    dla US siedzibą było miejsce zamieszkania wysyłałoby się do jednego.
    Nieprawdaż?

    - jak
    > ci sklep np. krzywdę zrobi to żeby go pozwać do sądu musisz
    > podać adres *właściciela* a nie adres *sklepu* - i stąd wymóg
    > do rejestracji (EDG jest JAWNA !).

    Podajesz właściciela a nie jego firmę (w przypadku osób fizycznych
    prowadzących DG odpowiada on całym swoim majątkiem)

    > Nadto przy DG jest jeszcze "miejsce przechowywania dokumentów",
    > takoż zgłaszane do US i przyznam bez bicia że mogło mi się
    > również zdarzyć nazwać je "siedzibą" - ale właśnie powinno
    > być "siedziba" bo tak ściśle to siedziba NIE JEST.

    Dokumenty wcale nie muszą być przechowywane ani w siedzibie (za pewnymi
    wyjątkami) ani w miejscu prowadzenia działalności ani w miejscu
    zamieszkania.
    Dlatego taka rubryka - US chce wiedzieć gdzie ich szukać