    From: "Marcin" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: przeniesienie siedziby
    Date: Thu, 2 Dec 2004 09:23:21 +0100

    > Mam uprzejmą prośbę: podaj mi do której rubryki na którym
    > formularzu osoba fizyczna wpisuje "siedzibę" - w szczególności
    > "siedzibę nie będącą miejscem zamieszkania" !

    C.8 druk NIP1 (MF 2814/IB) - proszę bardzo

    > FORMALNIE - DG osoby fizycznej nie ma siedziby, tj. miejsca
    > któremu przysługuje taka nazwa.

    ma i w dodatku jesli chcesz zarejstrowac w us takie miejce jako siedzibe
    musisz przedstwic tytul prawny do lokalu (art 5 ust 4b ustawy z dn z dnia 13
    października 1995 r. "o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i
    płatników"

    > Merytorycznie - rolę tę pełni miejsce zamieszkania właściciela,
    > i nie widzę powodu aby krzyczeć jak ktoś napisze "siedziba DG"
    > mając na myśli osobę fizyczną.
    > Oczywiście - jest to miejsce zamieszkania właściciela.
    > Od biedy mogę zrozumieć że ktoś miał na myśli "miejsce przechowywania
    > ksiąg".

    a co w przypadku kiedy księgowość prowadzona jest w biurze rachunkowym??? po
    to m.in rubryka miejsce przechowywania ksiag.
    lub jesli ktos ma 5 oddzialow i przechowuje w ostatnim (tam ma tylko pokoj,
    ksiegi i ksiegowa)- nie prowadzi tam statusowej dg lecz tylko ksiegowosc

    Reasumując:
    jestem zameldowany w mieście A
    DG zarejestrowana jest w mieście B (tu ma siedzibe wykazaną w poz. C.8 NIP1)
    i tu jest główne miejsce prowadzenia DG
    a zamieszkuje miasto C

    rozliczenie jest proste :
    PIT - wg miejsca zamieszkania miasto C bo mogę mieć inne dochody i żeby nie
    "rozminęły"
    VAT według siedziby (czyli adresu przedsiębiorcy) miasto B

    Zresztą we wpisie EDG podajesz adres zakładu główego (siedziby)