  • 1. Data: 2008-08-11 14:50:42
    Temat: przesyłki i vat, jak wyjsc na swoje
    Od: "Krzysiek" <k...@g...com>

    Witam,

    Nurtuje mnie problem przesyłek pocztowych i naliczania podatku VAT, np:
    sprzedaję towar za 10zł brutto, koszt przesyłki wg cennika PP wynosi 8,50zł
    do tego doliczam podatek VAT 22% i wychodzi 10,37zł, czyli od klienta
    zdzieram 20,37zł. Co natomiast dzieje sie z przesyłkami pobraniowymi? Koszt
    tej samej przeysłki ale za pobraniem to 11,50zł, czy do tej kwoty tez
    doliczam VAT?

    Jak w takim przypadku wyjsc na swoje przy niskich cenach towarów, skoro np
    konkurecja nie bedaca płatnikiem VAT, wysle ten towar za 8,50.

    Czy mozna traktowac koszt wysyłki 8,50 jako cene brutto? Czyli na
    fakturze/paragonie podawac 6,97+22%VAT?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2008-08-11 15:14:35
    Temat: Re: przesyłki i vat, jak wyjsc na swoje
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    > zdzieram 20,37zł. Co natomiast dzieje sie z przesyłkami pobraniowymi? Koszt
    > tej samej przeysłki ale za pobraniem to 11,50zł, czy do tej kwoty tez doliczam
    > VAT?

    a jak myślisz?

    > Jak w takim przypadku wyjsc na swoje przy niskich cenach towarów, skoro np
    > konkurecja nie bedaca płatnikiem VAT, wysle ten towar za 8,50.

    jako firma dogadać sie z pocztą i dostać rabat?

    > Czy mozna traktowac koszt wysyłki 8,50 jako cene brutto? Czyli na
    > fakturze/paragonie podawac 6,97+22%VAT?

    mozesz dawać nawet na fakturze koszt wysyłki 1 zł brutto
    problem w tym, że Ty musisz wysyłkę obłożyć 22% vatem a w koszty od poczty
    dostajesz bez vatu

  • 3. Data: 2008-08-12 07:08:31
    Od: "wt" <w...@g...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >>
    > mozesz dawać nawet na fakturze koszt wysyłki 1 zł brutto
    > problem w tym, że Ty musisz wysyłkę obłożyć 22% vatem a w koszty od poczty

    Dosc fajnie jest to opisane na
    http://www.pit.pl/koszty_przesylki_podatki_w_interne
    cie_3756.php

    jesli spzredajesz cos opodatkowane stawka nizsza niz 22% to mozesz o koszty
    wysylki powiekszyc cene produktu i spzredac ksiazke (0%)za cene powiekszona
    o 8,5 zł

    jest tez opcja ustanowienia pelnomocnictwa do wysylki ale to czasmi urzedy
    skarbowe probuja podwazac
    pozdrawiam
    WT

  • 4. Data: 2008-08-12 08:12:55
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Dla głupoli, wtedy jak przesyłka zaginie, to odpowiada odbiorca, bo sam sobie
    wysłał...
    JaC

    -----