  • 1. Data: 2003-07-11 15:47:53
    Temat: przychow powodujacy wejscie w Vat
    Od: "onet-romek" <r...@p...onet.pl>

    Zbliża się chwila, kiedy osiągnę przychód zmuszający mnie do wejścia w VAT.
    1. Proszę o informację, jaka jest obecnie dokładna kwota tego przychodu.
    2. Kiedy mam zacząć wystawiać faktury Vat? Czy w chwili, kiedy fakturuję
    zdarzenie gosp., które spowodowało przekroczenie progu, czy też dopiero
    następne? Np. do tej pory miałem 38.000 przychodu i mam wystawić dokument na
    10.000 zł. czy to już będzie faktura, czy jeszcze rachunek?
    3. Czy o tym fakcie należy zawiadomić US?

    Z góry dziekuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Romek

  • 2. Data: 2003-07-22 10:44:12
    Temat: Re: przychow powodujacy wejscie w Vat
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "onet-romek" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zbliża się chwila, kiedy osiągnę przychód zmuszający mnie do wejścia w
    VAT.

    Nie wiadomo.........

    To zalezy czy jest topierwszy, czy drugi rok dzialanosci...

    Jesli pierwszy - to moze byc goraco.....

> [...]
    na
    > 10.000 zł. czy to już będzie faktura, czy jeszcze rachunek?

    Mysle, ze to juz bedzie ta faktura.....

    > 3. Czy o tym fakcie należy zawiadomić US?

    Oczywiscie...
    (niepaimetam czy przypadkiem nie mozna nadal zlozyc jednozesnie wniosek w
    US-ie
    o zaliczenie VAT z niesprzedanego towaru wg spisu z natury jako
    "naliczonego")

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-07-22 17:02:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2003, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Użytkownik "onet-romek" [...]
    >+ To zalezy czy jest topierwszy, czy drugi rok dzialanosci...

    Słusznie :)

    >+ Jesli pierwszy - to moze byc goraco.....

    ...a raczej ułamki wychodzą ;)
    [...]
    >+ > czy to już będzie faktura, czy jeszcze rachunek?
    >+
    >+ Mysle, ze to juz bedzie ta faktura.....

    Co myślisz o przykładowej propozycji rachunkofaktury ? :)
    [...]
    >+ o zaliczenie VAT z niesprzedanego towaru wg spisu z natury jako
    >+ "naliczonego")

    Dobrze gada... :)

    pozdrowienia, Gotfryd