  • Data: 2009-02-16 23:00:45
    Temat: Re: przywrocenie terminu ZUS (chorobowe) - pismo
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16 lut 2009 w liście
    [news:lqojp4lqa369pal6qp8bl97s5lbghmghbg@4ax.com] [a...@p...pl]
    napisał(a):

    > Ma ktos moze gotowe pismo na przywrocenie terminu zaplaty skladki na
    > chorobowe - bo spoznilem sie jeden dzien i nie chca wyplacic
    > chorobowego. Czym sie motywuje, aby bylo dobrze?

    Jeżeli chcesz po prostu wrócić do chorobowego, to IMHO nie musisz
    niczym motywować, tylko napisać prośbę o przywrócenie ubezpieczenia i
    od tej chwili opłacać wszystko w terminie. Ubezpieczenie zacznie
    działać po 180 dniach terminowego opłacania.

    Natomiast miałem już dwie sytuacje, kiedy raz zapłaciłem z opóźnieniem,
    a drugi zapłaciłem za mało. Napisałem wtedy coś takiego:

    "Zwracam się o wyrażenie zgody na opłacenie po terminie składek na
    dobrowolne ubezpieczenie chorobowe i przywrócenie ciągłości w
    podleganiu temu ubezpieczeniu".

    Ale w obu przypadkach było to przed zaniesieniem L4, czyli sam to
    wykryłem, nie ZUS.

    Jeżeli chcesz pieniądze z chorobowego, kiedy ZUS ci powiedział, że
    wypadłeś, to IMHO możesz o nich zapomnieć...

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/