  • Data: 2009-02-18 10:38:42
    Temat: Re: przywrocenie terminu ZUS (chorobowe) - pismo
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 11:26:49 +0100, Piotrek napisał(a):

    > W przypadku chorobowego faktycznie może być inaczej. Nie sprawdzałem
    > ponieważ nie ubezpieczyłem się w tym zakresie w ZUS-ie.
    >
    > Z pozostałymi kontami "dają radę" i robią dokładnie tak jak nakazuje
    > ustawa/rozporządzenie.

    To bardzo szlachetne :)

    > Już chyba ze dwa razy się pomyliłem

    A więc jednak nie do końca zrobiłeś tak jak nakazuje ustawa/rozporządzenie
    - powyżej nie mówiłeś pełnej prawdy :)

    > i zdrowotne poszło na konto społecznego.

    Masz albo sporo na głowie, albo postępujesz bardzo nie roztropnie.

    > Wszystko sobie przeksięgowali bez mojej ingerencji,

    Dosyć interesujące .... możesz rozwinąć?
    Jako płatnik, złożyłeś dyspozycję i dokonałeś zapłaty. Odbiorca nie ma
    prawa bez Twojej zgody sobie przeksięgowywać wpłąty.

    PA - płacisz za energię elektryczną 5.2.2009 i w tytule wpisujesz "za
    pobraną energię elektryczną w miesiącu styczeń 2009". Wiesz z kolei, że w
    grudniu nie zapłaciłeś rachunku. Twierdzisz że zakład energetyczny tą Twoją
    wpłatę "przeksięguje sobie na grudniowe zaległości"?
    Otóż nie. Bez Twojej jasnej dyspozycji ie zrobi tego. Oczywiście Twoje
    saldo będzie nadal ujemne, ale styczeń będziesz miał "opłacony" ;)

    > na co mam dowód w postaci kwitu o niezaleganiu, który pobrałem parę dni temu.

    To o niczym nie świadczy.
    PA - zerknij do archiwum jak ZUS ścigał ludzi którzy 'zawieszali" DG i nie
    opłacali składek, w przekonaniu że wolno zawiesić DG. ZUS pozywał takich do
    sądu (skutecznie zresztą), pomimo iż ludziska przedstawiali że przecież
    mają wystawione przez ZUS zaświadczenia o niezaleganiu w okresach PO
    CZASOWYM ZAWIESZENIU - nic im to nie dawało. Jedno z drugim nei wiele ma
    wspólnego.

    PS - czy ktoś już wie NA PEWNO czy zaczął działać w ogóle system do
    przeksięgowania wpłaconych składek?
    Pytam, ponieważ na piśmie (ale sprzed paru lat) że ten system NIE DZIAŁA
    JESZCZE, i z chwilą jego uruchomienia dopiero będę mógł składać o
    przeksięgowanie nadpłąt itp itd.
    PS2 - normalnie otrzymuję zaświadczenia o niezaleganiu :DDDDD