  • Data: 2004-11-02 09:59:15
    Temat: Re: pytanie o vat
    Od: "Damian" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0411012059560.-98440895@Athlon.po
    rtezjan.zabrze.pl...
    > On Mon, 1 Nov 2004, 'Tom N' wrote:
    > [...]
    >
    > No dobrze. Nieistotne czy "odliczy" czy "odbierze".
    > Z czego wynika fakt że VAT należny i naliczony nie mogą wystąpić na tej
    > samej deklaracji (w tym samym miesiącu) ?

    Jeżeli przedsiębiorca kupuje towar w państwach UE, będąc
    zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT to ujawniając się w Niemczech swoją
    PL-ką otrzyma fakturkę z MWSt=0%, natomiast powstanie obowiązek podatkowy w
    Polsce. Sam obowiązek podatkowy nie spowoduje powstanie zobowiązania od US,
    jeżeli bowiem nabyty towar służyć będzie czynnościom opodatkowanym to w tym
    samym miesiącu podatnik ma prawo odliczyć VAT naliczony (art 86 ust.1 i ust.
    2 pkt 4 oraz ust. 10 pkt 2). Dokładnie tak jak napisałeś wcześniej.

    Pozdrawiam

    Damian