  • 1. Data: 2004-10-30 19:26:29
    Temat: pytanie o vat
    Od: bary <b...@i...pl>

    Witam
    Mam pytanie kupuje autokar w niemczech i sie dowiedzialem ze tam kupuje
    bez vatu musze miec ten nip z pl to mam ale vat musze zaplacic do
    naszego kochanego skarbowego i tu jest bol bo za zakup za ok 100 tys
    bedzie tego 22 tys czy moga to mi jakos umozyc czy rozlozyc na jakies
    raty prosze o jakies sugestie bo za 120 tys to tam mozna kupic lepsze
    auto a tak te 20 musze odlozyc wplacic im na konto i beda mi to zwracac
    przez pol roku i tak bede kredytowal nasze panstwo

  • 2. Data: 2004-10-30 20:29:47
    Temat: Re: pytanie o vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Oct 2004, bary wrote:

> [...]
    > + odlozyc wplacic im na konto i beda mi to zwracac przez pol roku i tak bede

    Czekaj, nie nadążam.
    Kupujesz "ST będący środkiem transportu". Opodatkowany w kraju
    nabycia. Czyli w .pl. Dotąd rozumiem.

    No i masz:
    - zakup: 100 000 zł
    - VAT należny: 22 000 zł
    - VAT naliczony: 22 000 zł
    - rozliczenie VAT: należny-naliczony = 0 zł do zapłaty.

    Co źle zrozumiałem ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-31 06:48:50
    Od: bary <b...@i...pl>

    Witam
    Dziekuje za odpowiedz
    Wnioskuje z niej ze nie bede musial placic zadnego vatu do US moze
    zabardzo zamieszalem ale chodzi mi o vat odprowadzany u nas do faktury
    zakupu w krajach UE przyklad jade do niemiec tam kupuje autokar gosc z
    komisu wypisuje mi faktore na ktorej jest kwota netto bez ich 16 % vatu
    place mu przelewem z konta i teraz wracam tym autokarem do polski i
    tu nie wiem jak to dalej mam to rozliczyc moja ksiegowa twierdzi ze
    trzeba odprowadzic 22 % vat od faktory zakupu do US
    Bede bardzo wdzieczny za pomoc
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-10-31 07:26:19
    Od: "Piotr/inw" <p...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>

    Ale belkot.
    Moze zaczniesz uzywac znaków interpunkcyjnych, duzych liter i tej calej
    reszty?
    Czyta sie to koszmarnie...i jakos ciezko mi sie zmusic do próby zrozumienia
    tego "jezyka ziomali".

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2004-10-31 09:09:43
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

> [...]
    > - VAT należny: 22 000 zł
    > - VAT naliczony: 22 000 zł
    > - rozliczenie VAT: należny-naliczony = 0 zł do zapłaty.

    Pod warunkiem, ze pytajacy prowadzi wylacznie sprzedaz opodatkowana.

    M.
    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 6. Data: 2004-10-31 17:17:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik bary <b...@i...pl>
    w wiadomości <news:cm219v$1fi9$1@node2.news.atman.pl> wstukał:

    > Wnioskuje z niej ze nie bede musial placic zadnego vatu do US

    chyba będziesz musiał.

> [...]
    > tu nie wiem jak to dalej mam to rozliczyc moja ksiegowa twierdzi ze
    > trzeba odprowadzic 22 % vat od faktory zakupu do US

    I IMO ma rację, a później sobie odliczysz ten naliczony, za jakieś 60 dni...

    --
    II13397 CLOSED FACSIMILE SUPPORT FOR OS/400 FS400 FAX400 LATEST R5+
    II13168 CLOSED AVAILABLE PTFS FOR ONDEMAND FOR ISERIES 5.2 (5722-RD

  • 7. Data: 2004-11-01 08:45:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 Oct 2004, 'Tom N' wrote:

    >+ Użytkownik bary <b...@i...pl>
    [...]
    >+ > trzeba odprowadzic 22 % vat od faktory zakupu do US
    >+
    >+ I IMO ma rację, a później sobie odliczysz ten naliczony, za jakieś 60 dni...

    ...z czego wynika owo opóźnienie ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-11-01 08:45:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 Oct 2004, Marcin Bohosiewicz wrote:
    [...]
    >+ Pod warunkiem, ze pytajacy prowadzi wylacznie sprzedaz opodatkowana.

    Ano tak. Mea culpa !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-11-01 10:54:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    w wiadomości <news:Pine.WNT.4.61.0411010944250.1824@athlon> wstukał:

    > [...]
    >
    > ...z czego wynika owo opóźnienie ?

    Nieprecyzyjnie się wyraziłem -- chodziło mi, że zapłaci teraz, a odbierze
    później.

    --
    +++++++++++++ 04/02/23 PROBLEM (MA28446) Licensed Program = 5722999
    ++++++++++++++++++++++++++++++ RECOMMENDATION Apply LIC PTF MF32142

  • 10. Data: 2004-11-01 12:13:14
    Od: bary <b...@i...pl>

    czyli musze odlozyc te 20 tys na vat do naszego US
    nie ma innej mozliwosci