    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: refaktura a vat[podzespoły komputerow]
    Date: Sat, 29 Nov 2003 11:50:29 +0100

    On Sat, 29 Nov 2003, Robert Steward wrote:
    [...]
    >+ > A oświeć ty nas *co* oraz *jak* nabyte było to "coś" z czym masz
    >+ > problem. Bo IMO to różnice w traktowaniu (przykładowo):
    >+ > - ŚT
    >+ > - towaru handlowego
    >+ > - usługi
    >+ > mogą być spore !
    >+
    >+ proszę mnie oświecić "jak się sprawa ma" w przypadku
    >+ refakturowania podzespołów komputerowych

    To objaśniłeś tak "na 1/3": znaczy wykluczono że chodzi
    o usługę. To objaśniaj dalej: to jest ŚT/wyposażenie/koszty
    czy towar handlowy[1] ? :) Prawdę mówiąc... to skoro *najwyraźniej*
    chodzi o coś nowo nabytego, to "towar uzywany" w rozumieniu
    ustawy o VAT się nie załapie... Kiedy te "podzespoły" nabyłeś ?
    [1] poznać po tym, do której kolumny i jak (bezpośrednio czy
    poprzez EŚT) wpisałeś ;), ale *my* twoich dokumentów *nie
    widzimy* !! Wrr....

    I (w sumie... to niezależnie od ww. uwag :]) - dlaczego *refaktura* ?

    Refakturuje się (przyjmując, że to pozaprzepisowe określenie ma
    jakąś tam definicję "przyjętą ze słownika powszechnie używanego"
    przez zatwierdzenie wyrokami sądowymi) towary i usługi którymi
    "normalnie" się *nie* zajmujemy w DG a zostaliśmy przymuszeni:
    np. jest wspólny z inną firmą licznik na prąd i coś trzeba
    z tym zrobić żeby wszyscy płacili.
    Słowo "refaktura" sugeruje że *nie* jest to "zwyczajna" sprzedaż,
    ani towaru handlowego (bo na tym z założenia chcemy zarobić)
    ani używanych ŚT (bo zostały nabyte w celu używania, a nie
    odsprzedaży - późniejsza sprzedaż jest "skutkiem ubocznym").

    No to - dlaczego "refaktura" ? I to *rachunku* ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)