  • 1. Data: 2003-11-28 14:35:35
    Temat: refaktura a vat
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    Witam,

    Mam taki dylemat musze wystawic fakture na podstawie rachunku dla firmy
    wystawionego i teraz mam dylemat czy ja mam wystawic ja z vatem czy nie ??

    Sp z o.o. KH
    Beata

  • 2. Data: 2003-11-28 21:24:11
    Temat: Re: refaktura a vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2003, ata wrote:

> [...]
    >+ wystawionego i teraz mam dylemat czy ja mam wystawic ja z vatem czy nie ??

    A oświeć ty nas *co* oraz *jak* nabyte było to "coś" z czym masz
    problem. Bo IMO to różnice w traktowaniu (przykładowo):
    - ŚT
    - towaru handlowego
    - usługi
    mogą być spore !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-29 09:31:13
    Temat: Re: refaktura a vat[podzespoły komputerow]
    Od: "Robert Steward" <d...@o...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    >
    > A oświeć ty nas *co* oraz *jak* nabyte było to "coś" z czym masz
    > problem. Bo IMO to różnice w traktowaniu (przykładowo):

    proszę mnie oświecić "jak się sprawa ma" w przypadku
    refakturowania podzespołów komputerowych

    dziękuję
    R.S.

  • 4. Data: 2003-11-29 10:50:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Nov 2003, Robert Steward wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ proszę mnie oświecić "jak się sprawa ma" w przypadku
    >+ refakturowania podzespołów komputerowych

    To objaśniłeś tak "na 1/3": znaczy wykluczono że chodzi
    o usługę. To objaśniaj dalej: to jest ŚT/wyposażenie/koszty
    czy towar handlowy[1] ? :) Prawdę mówiąc... to skoro *najwyraźniej*
    chodzi o coś nowo nabytego, to "towar uzywany" w rozumieniu
    ustawy o VAT się nie załapie... Kiedy te "podzespoły" nabyłeś ?
    [1] poznać po tym, do której kolumny i jak (bezpośrednio czy
    poprzez EŚT) wpisałeś ;), ale *my* twoich dokumentów *nie
    widzimy* !! Wrr....

    I (w sumie... to niezależnie od ww. uwag :]) - dlaczego *refaktura* ?

    Refakturuje się (przyjmując, że to pozaprzepisowe określenie ma
    jakąś tam definicję "przyjętą ze słownika powszechnie używanego"
    przez zatwierdzenie wyrokami sądowymi) towary i usługi którymi
    "normalnie" się *nie* zajmujemy w DG a zostaliśmy przymuszeni:
    np. jest wspólny z inną firmą licznik na prąd i coś trzeba
    z tym zrobić żeby wszyscy płacili.
    Słowo "refaktura" sugeruje że *nie* jest to "zwyczajna" sprzedaż,
    ani towaru handlowego (bo na tym z założenia chcemy zarobić)
    ani używanych ŚT (bo zostały nabyte w celu używania, a nie
    odsprzedaży - późniejsza sprzedaż jest "skutkiem ubocznym").

    No to - dlaczego "refaktura" ? I to *rachunku* ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-12-01 14:39:51
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    Juz oswiecam :)
    Dostała firma rachunek na przebudowe ukladu pomiarowego ( dokladnie chodzi o
    licznik energi elektrycznej)firma ktora nam go montowala nie jest vatovcem w
    zwiazku z tym, wystawila nam rachunke a ja mam teraz dylemat ...
    ata

  • 6. Data: 2003-12-01 22:42:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Dec 2003, ata wrote:

> [...]
    >+ > >+ wystawionego i teraz mam dylemat czy ja mam wystawic ja z vatem czy nie

    :)

> [...]
    >+ licznik energi elektrycznej)firma ktora nam go montowala nie jest vatovcem w
    >+ zwiazku z tym, wystawila nam rachunke a ja mam teraz dylemat ...

    Acha. Zakładać należy że to jest podwykonawca, czyli chodzi o "zwykłą"
    fakturę ? Zeznaję że na widok napisu "refaktura" (nie unormowanego
    wprost w przepisach) węszę podstęp :) w stylu "coś, co z powodu
    współużytkowania albo czegoś podobnego dzielimy na zasadach
    ustalonych orzecznictwem sądowym" :)

    Jeśli to był podwykonawca i po prostu jest to część "twojej"
    usługi - to po prostu powinna być wliczona w "twoją" cenę, nie ?
    Zobowiązałaś się że "przepiszesz" cenę tamtej usługi "wprost "?

    Bo właśnie powód "refakturowania" nie jest dla mnie oczywisty :)
    (a sądzę że dla innych też !)

    A jeśli to rzeczywiście refaktura... hm... przy ostatniej
    dyskusji nie rozstrzygnęła się (nikt nie podał przekonującego
    argumentu) sprawa dla przypadku odwrotnego (nie-VATowiec
    refakturujący "normalną" fakturę).
    I u ciebie IMHO zostaną te same wątpliwości :( (no bo skoro
    przy refakturze da się "obejść" problem akcyzy, to dlaczego
    nie miałoby to dotyczyć również VAT "zw" !)
    Jakbyś odżałowała 5 zł dla US za pisemną odpowiedź, to daj
    znać o wynikach :), ale wtedy IMHO warto we "własnym stanowisku"
    zapodać cytowane na grupie wnioski sądów nt. refakturowania :)

    ----streszczenie [dla tych co ich skołowałem]-----
    jeśli rzeczywiście chodzi o refakturę to nie mam wiele
    do powiedzenia :)
    ------ koniec streszczenia ------

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-12-02 14:21:16
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    > znać o wynikach :), ale wtedy IMHO warto we "własnym stanowisku"
    > zapodać cytowane na grupie wnioski sądów nt. refakturowania :)

    Dla ciekawostki z zaprzyjaznionego urzedu skarbowego pani powiedzial ze moge
    to zrobic tylko nota obciązeniowa

    ata

  • 8. Data: 2003-12-02 15:41:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2003, ata wrote:
    [...poszło o "przefakturowanie" usugi pocztowej VAT zw...]
> [...]
    >+
    >+ Dla ciekawostki z zaprzyjaznionego urzedu skarbowego pani powiedzial ze moge

    Ale przecież "nota" nie jest dokumentem księgowym.
    Co ma być na fakturze, zdaniem "zaprzyjaźnionego urzędu" ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)