  • 1. Data: 2003-07-27 13:24:54
    Temat: remanent likwidacyjny a strata z DG
    Od: "KK" <n...@n...com>

    Witam,

    Mam zamiar zlikwidować DG. W poprzednim roku (DG od kwietnia do końca roku)
    była strata. W tym roku działalność była zawieszona (pomijając fakty czy
    jest coś takiego czy nie) i dochód wynosi 0 zł.
    Czy dobrze rozumiem, że ów magiczny wskaźnik dochodu w przychodach wynosi u
    mnie "0"? W związku tym niezależnie od ilości pozycji i sumy składników -
    podatek wyjdzie 0 zł?

    Czy ktoś służy na priv wzorem formularza remanentu vatowca? (kowalski at
    bankier . pl)

    Pozdrawiam
    KK

  • 2. Data: 2003-08-02 08:10:39
    Temat: Re: remanent likwidacyjny a strata z DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Jul 2003, KK wrote:
    [...]
> [...]
    >+ mnie "0"? W związku tym niezależnie od ilości pozycji i sumy składników -

    Zeznaję że kiedyś na tym myślałem, ale odłożyłem rozważania ad acta.
    Niemniej... skoro już sprawę poruszono - to może by jeszcze ktoś
    skomentował ? Literalnie *wynikałoby* tak jak KK napisał.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-08-02 23:03:57
    Od: "KK" <n...@n...com>

    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > Niemniej... skoro już sprawę poruszono - to może by jeszcze ktoś
    > skomentował ? Literalnie *wynikałoby* tak jak KK napisał.

    Napiszę tylko, że pani w US (co prawda w ustnie) też mnie poinformowała, że
    w takim razie wsp. wyjdzie mi zero.
    Pominę już taką sytuację gdy ktoś nigdy nie miał przychodu - jako, że nie
    można dzielić przez zero to współczynnik ten nie ma wogóle wartości i IMHO
    nie da się wyliczyć kwoty podatku ;-)))

    I jeśli ktoś czytał mój wątek o zmianie zameldowania to tylko poinformuję (w
    celach archiwalnych ;-), że po wysłaniu do starego UM (w miesiąc po
    przemeldowaniu) wniosku o wykreślenie z ewidencji odesłano mi decyzję o
    wykreśleniu. Być może obejdzie się zatem bez kary :-) Teraz już tylko
    remanent, gus i jestem free ;-)))

    Pozdrawiam
    KK

  • 4. Data: 2003-08-05 07:09:04
    Temat: Odp: remanent likwidacyjny a strata z DG
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich zainteresowanych.

    Pomimo ze nie prowadziles dzialalnosci to od spisu likwidacyjnego / w ktorym
    nalezy uwzglednic wszystkie skladniki majatku firmy/ zaolacisz 10%
    zryczaltowanego podatku dochodowego. Dlatego sugeruje aby "sprzedac calosc "
    za smieszne pieniadze i podatek zaplacic od tej kwoty.

    --
    " złodziej podatków "

    nie kradnij, rząd nie toleruje konkurencji

    Użytkownik KK <n...@n...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bg0jra$ood$...@n...polbox.pl...

  • 5. Data: 2003-08-05 14:31:13
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "KK" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > można dzielić przez zero to współczynnik ten nie ma wogóle wartości i IMHO

    IMHO należałoby policzyć wskaźnik procentowy dochodu w przychodach z 3 ostatnich
    miesiecy faktycznego prowadzenia działalności, chyba że po zawieszeniu,
    dzialalność była wznowiona choćby na jeden dzień ( był przychód ) przed
    likwidacją.
    W roku poprzednim mogła być strata ale w tych trzech ostatnich miesiącach nie
    koniecznie.

    Ryszard

  • 6. Data: 2003-08-06 11:40:23
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    "
    > za smieszne pieniadze i podatek zaplacic od tej kwoty.

    Hej,

    Wydaje mi się, że jednak nie ma potrzeby. Jak już pisałem - współczynnik
    zgodnie z odpowiednim artykułem wychodzi mi i tak "0".

    Pozdrawiam
    KK

  • 7. Data: 2003-08-06 17:16:36
    Temat: Re: Odp: remanent likwidacyjny a strata z DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Aug 2003, złodziej podatków wrote:

> [...]
    >+ nalezy uwzglednic wszystkie skladniki majatku firmy/ zaolacisz 10%

    Pomijając kwestię formalną (czyli że lepiej się komentuje
    odpowiedzi udzielone pod cytatem) - to możesz podać podstawę
    prawną, a w szczególności - sposób w jaki pominąłeś zapis
    o "współczynniku dochodu w przychodzie" przez który mnoży
    się wartość remanentu (*niezależnie* od skali 10%) ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 8. Data: 2003-08-06 17:21:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Aug 2003, Ryszard G. wrote:

> [...]
    >+ likwidacją.
    >+ W roku poprzednim mogła być strata ale w tych trzech ostatnich miesiącach nie

    Coś mi się bilans nie zgadza :] - jak miał zawieszoną działalność
    (*cały bieżący rok*, bo tak rozumiem deklarację KK) to *nie mógł*
    mieć przychodów. Z braku przychodów oraz "zamierzonych przychodów"
    KUP również wynosi "0", czyli co najwyżej współczynnik nie jest
    liczbą ;) (0/0) - ale nie wiem jak wydedukowałeś że były jakieś
    miesiące z przychodem skoro napisał że nie było :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-08-06 20:44:53
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > liczbą ;) (0/0) - ale nie wiem jak wydedukowałeś że były jakieś
    > miesiące z przychodem skoro napisał że nie było :)

    Dlatego sugerowałem, może niezbyt czytelnie, aby cofnąć się z obliczaniem
    "dochodowości" do tych ostatnich miesięcy, w których te przychody były, czyli
    do miesięcy sprzed zawieszenia.
    Towary te pochodzą przecież z okresu, kiedy działalność była jeszcze
    prowadzona ( nie zawieszona ) a nie z okresu zawieszenia.

    Ryszard

  • 10. Data: 2003-08-06 21:35:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Aug 2003, Ryszard G wrote:

> [...]
    >+ Towary te pochodzą przecież z okresu, kiedy działalność była jeszcze
    >+ prowadzona ( nie zawieszona ) a nie z okresu zawieszenia.

    Ale do tego nie ma podstaw prawnych, IMHO.
    W ustawie widzę:
    ++++++++++
    wskaźnika procentowego, jaki wynika z udziału dochodu w przychodach
    w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym
    nastąpiła likwidacja działalności
    ----------

    ...a nie "zakończenie działalności", czyli raczej nie można sobie
    dywagować czy "zakończył" wtedy kiedy wyrejestrował czy kiedy
    zawiesił ani kiedy "faktycznie przestał" - bo liczy się tylko
    i wyłącznie "likwidacja" :) jak zapisano:

    +++++++
    W razie zawiadomienia urzędu skarbowego o likwidacji działalności
    [...]
    Za datę likwidacji działalności gospodarczej uważa się datę określoną
    w zawiadomieniu, o którym mowa w zdaniu poprzednim [...]
    -------

    ...a jedynym wyjątkiem jest możliwość wzięcia pod uwagę
    "poprzedniego roku".... :) (pomijając wyłączenie obowiązku
    remanentowania przy "zmianie formy").

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)