eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkirozliczenie z małżonkiem przy prowadzeniu firmy, a 2 próg › Re: rozliczenie z małżonkiem przy prowadzeniu firmy, a 2 próg
  • Data: 2008-09-09 09:54:37
    Temat: Re: rozliczenie z małżonkiem przy prowadzeniu firmy, a 2 próg
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Yogi pisze:
    > Witam
    > krótkie pytanie:
    > 1) mam jednoosobową firmę (pełna księga) i etat
    > Firma ma straty, ale na etacie wpadam w II-gi próg
    > 2) żona etat - I próg.
    > Wspólnie po dodatniu naszych etatów oraz dochodów z firmy, po odjęciu ulg i
    > podzieleniu na 2 to wpadamy w II próg.

    Dochody z działalności sumują sie do innych dochodów ale strat już nie.
    To oznacza że ujmujesz dochód z firmy w kwocie 0 (zero). Starte możesz
    odliczyć w następnych 5 latach z dochodów z działalności - jeżeli firma
    przyniesie dochód.
    Strata w firmie nie wpływa na obniżenie dochodów do opodatkowania z
    innych źródeł.

    > Czy mogę takie uproszczenie zrobić?

    Ergo -nie możesz.

    > Innymi słowy, czy strata w firmie przynosi mi spadek z II-ego na I-wszy próg.

    Ergo - nie.

    > Jeszcze innymi słowy, czy kupując auto do firmy mogę zejść z II-ego progu.

    W Twojej sytuacji - kupno czegokolwiek na firmę nie ma wpływu na to z
    jakiego progu opodatkujesz inne swoje dochody.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813