  • 1. Data: 2008-09-09 09:32:12
    Temat: rozliczenie z małżonkiem przy prowadzeniu firmy, a 2 próg
    Od: "Yogi" <z...@p...onet.pl>

    Witam
    krótkie pytanie:
    1) mam jednoosobową firmę (pełna księga) i etat
    Firma ma straty, ale na etacie wpadam w II-gi próg
    2) żona etat - I próg.
    Wspólnie po dodatniu naszych etatów oraz dochodów z firmy, po odjęciu ulg i
    podzieleniu na 2 to wpadamy w II próg.
    Czy mogę takie uproszczenie zrobić?
    Innymi słowy, czy strata w firmie przynosi mi spadek z II-ego na I-wszy próg.
    Jeszcze innymi słowy, czy kupując auto do firmy mogę zejść z II-ego progu.
    Yogi

  • 2. Data: 2008-09-09 09:54:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Yogi pisze:
> [...]
    > 2) żona etat - I próg.
    > Wspólnie po dodatniu naszych etatów oraz dochodów z firmy, po odjęciu ulg i

    Dochody z działalności sumują sie do innych dochodów ale strat już nie.
    To oznacza że ujmujesz dochód z firmy w kwocie 0 (zero). Starte możesz
    odliczyć w następnych 5 latach z dochodów z działalności - jeżeli firma
    przyniesie dochód.
    Strata w firmie nie wpływa na obniżenie dochodów do opodatkowania z
    innych źródeł.

    > Czy mogę takie uproszczenie zrobić?

    Ergo -nie możesz.

    > Innymi słowy, czy strata w firmie przynosi mi spadek z II-ego na I-wszy próg.

    Ergo - nie.

    > Jeszcze innymi słowy, czy kupując auto do firmy mogę zejść z II-ego progu.

    W Twojej sytuacji - kupno czegokolwiek na firmę nie ma wpływu na to z
    jakiego progu opodatkujesz inne swoje dochody.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-09-09 10:25:05
    Od: "Kodzia" <nie_ma@tralala,pl>

    Użytkownik "Yogi" napisał:

    > Innymi słowy, czy strata w firmie przynosi mi spadek z II-ego na I-wszy
    > próg.

    Takie rzeczy to tylko w Erze ;-)
    Ale fajnie by było - każdy kto zarabiałby na etacie za dużo zakładałby firmę
    i generował stratę, a to byłby czysty zysk :-)

  • 4. Data: 2008-09-09 10:41:11
    Od: r...@o...pl

    On 9 Wrz, 12:25, "Kodzia" <nie_ma@tralala,pl> wrote:

    > Takie rzeczy to tylko w Erze ;-)

    Skoro przychody z DG i etatu sumuja sie i powoduja wskoczenie na
    wyzszy prog,
    to nieodliczalnosc strat jest zlodziejstwem w czystej postaci. Takze
    nie tylko w Erze,
    ale w kazdym normalnym kraju.

    > Ale fajnie by było - każdy kto zarabiałby na etacie za dużo zakładałby firmę
    > i generował stratę, a to byłby czysty zysk :-)

    To jeszcze powiedz co znaczy generowanie strat?
    Gdyby taki ktos za kase z etatu kupowal cos na firme tylko po to zeby
    miec strate z tej firmy,
    to gdzie tu zysk? Masz pule kasy X, podatek Y. Kupujesz cos za 1000zl.
    Kasy masz X-1000
    a podatku w najlepszym razie Y-1000*0,4. Czyli straciles co najmniej
    600zl.

    Chyba ze mowisz o kupowaniu faktur, wtedy czystym zyskiem bylaby
    nasiadowka za pretami :-)

  • 5. Data: 2008-09-09 10:49:27
    Od: "Yogi" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > 600zl.
    >
    > Chyba ze mowisz o kupowaniu faktur, wtedy czystym zyskiem bylaby

    Dziękuję za wyjaśnienia.
    Chodzi mi nie o oszukiwanie państwa, a dokładne wyklarowanie sytuacji.
    Jedynie denerwujące jest, że pracując więcej (przy firmie trzeba się nabiegać)
    ponosisz tego konsekwencje, nawet jeśli przychód i zysk jest prawie na "0".
    Jedynym plusem zaczyna być wrzucanie sobie w koszty wszystkiego co jest
    potrzebne do funkcjonowania: komórki, kompa, auta etc.

    Czyli wpadłem w II-gi próg nawet porównując etaty żony i swój i nic mmi już
    nie pomoże.

  • 6. Data: 2008-09-09 11:54:19
    Od: r...@o...pl

    On 9 Wrz, 12:49, "Yogi" <z...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli wpadłem w II-gi próg nawet porównując etaty żony i swój i nic mmi już
    > nie pomoże.

    Jesli razem z zona uzbieracie mniej niz 89k dochodu, to przeciez
    w zeznaniu rocznym wrocisz na 19% i bedziecie mieli nadplate.
    A jesli macie jeszcze jakies odliczenia albo dzieci, to ten prog sie
    przesuwa
    w gore.

  • 7. Data: 2008-09-09 12:23:00
    Od: "Yogi" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > w zeznaniu rocznym wrocisz na 19% i bedziecie mieli nadplate.
    > A jesli macie jeszcze jakies odliczenia albo dzieci, to ten prog sie

    Już sam na etacie przekraczam 89k PLN, po dodaniu etatu z żoną wychodzi dużo
    więcej. Dzieci nawet nie pomogą..Czyli nawet bez straty na działaności
    gospodarczej i przy założeniu duuużych kosztów jej dzialności na probu
    opłacalności i tak wychodzę ponad I próg. Ale za to przynajmniej nie płacę
    haraczu podatkowego za działaność, bo koszty...czy dobrze rozumuję?
    A swoją drogą, szukam uzasadnienia aby kupić auto na firmę i jeszcze na tym
    nie stracić.

  • 8. Data: 2008-09-09 13:14:02
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    Użytkownik "Yogi" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > haraczu podatkowego za działaność, bo koszty...czy dobrze rozumuję?
    > A swoją drogą, szukam uzasadnienia aby kupić auto na firmę i jeszcze na

    Czyli razem z żoną przekraczasz 178k PLN dochodu ?
    Bo jeśli nie, to nie wpadasz w II próg przy współnym rozliczeniu.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-09-09 13:44:23
    Od: z...@p...onet.pl

    > Czyli razem z żoną przekraczasz 178k PLN dochodu ?
    > Bo jeśli nie, to nie wpadasz w II próg przy współnym rozliczeniu.
    >
    > Pozdrawiam

    Razem biorąc pod uwagę etaty i firmę nie przekroczymy 178kPLN...
    Czyżby dobra wiadomość?;)
    Swoją droga skąd się bierze ta kwota?
    II-gi próg zaczyna się od ok. 45kPLN czyż nie?
    Pzdr

  • 10. Data: 2008-09-09 13:50:28
    Od: r...@o...pl

    On 9 Wrz, 15:14, "Qulki" <n...@g...com> wrote:

    > Czyli razem z żoną przekraczasz 178k PLN dochodu ?
    > Bo jeśli nie, to nie wpadasz w II próg przy współnym rozliczeniu.

    Czyzby obowiazywala skala z 2009 roku :-> ?