  • Data: 2002-11-14 01:20:58
    Temat: Re: rozpoczęcie działalności - Tłumaczenia
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adamski <a...@w...pl> napisał(a):

    > Domyslam sie , ze chcesz powiedzec ze jesli ma "male" uslugi to nie musi
    > miec konta? Jest napisane, ze pow. 3000 musi regulowac bezgotowkowo,

    I jeżeli taka kwota mu sie pojawi to wtedy powinien założyć konto a właściwie
    przed tym faktem... co nie zmienia innego faktu ze zus może nadal płacic ror

    > ale
    > nie wynika z tego ze nie musi miec konta skoro musi zawiadomic urzad o
    > posiadaniu konta.

    jak juz bedzie miał (bo ciebie posłucha i założy ;) lub wymuszą to na nim
    obroty to wtedy zawiadomi urząd o założeniu konta.

    > teraz tworze

    nie tylko teraz ;)

    > np zus trzeb aplacic z rachunku bankowego - koniecznie.

    TAK !

    > Mozna z ror?

    TAK ! firma jednoosobowa, opłacająca składke tylko za siebie i nie
    zatrudniająca innych, na dodatek jest to przedstawiciel wolnego zawodu
    (chociaż i oni zostali wtłoczeni do pojęcia prowadzących DG)

    > Raczej
    > nie bo nie jest to tachunek ziwazany z dg.

    Tworzysz a powiedz mi w takim razie po jaka cholerę taki BZWBK czy mBank w
    soich internetowych kontach na rachunkach zwykłych osób fizycznych mają
    możliwość (specjalne formatki) przenaczone do przykmowania i reazlizowania
    przelewów na rzecz ZUS (51 + 52 + 53), chę ... ?!!!

    > Podatki chyba tez placi sie juz z konta - ror?? nieee jest to czynnosc
    > zwiazana z dg.

    Nie wiem jak to jest z tymi na kartę i z ryczałtem ewidencjonowanym, ja
    pamietam że jak KPiRowcy płacili przelewem to tamci mogli spokojnie płacic w
    kasie US (bez mandatu:)

    > Ostatecznie dla ryzykantom mozmna polecic zawiadomienie US o koncie do DG
    > jako rorze.

    Akrat te sprawy reguluje wewnętrzny regulamin danego banku a im chodzi o kasę
    i np. ww ROR w BZWBK kosztuje m-nie 7 zl a dla firmy chyba min. 30 zł. Bank
    ma w tym swój interes.

    > No jest jeszcze jedna mozliwosc
    > liczysz na restrukturyzacje

    Daj spokój mówimy o jednym człowieku który może odręcznie przy małym biurku
    lub na kanpce w domlu dokona troche tłumaczeń tekstu i to jak sam napisał
    nie ma gwarancji ciągłości zleceń.

    Sark