  • 1. Data: 2002-05-21 12:35:16
    Temat: samochód...
    Od: "MSW" <m...@w...pl>

    Mam działalność gospodarczą jednoosobową - mam zamiar użyczyć od taty
    samochód na umowę o bezpłatne użyczenie - tak aby tata nie musiał płacić
    dochodowego od tego. Samochód jest osobowy - jak mogę odliczać koszty?

    tzn. czy mam limity kilometrów, i rozliczam faktury czy może według stawki
    za 1km ?

    dzięki z góry za poradę....

    msw :)

  • 2. Data: 2002-05-21 12:46:37
    Temat: Re: samochód...
    Od: "MSW" <m...@w...pl>

    Aha i jestem Vatowcem :)

    msw :)

  • 3. Data: 2002-05-21 12:57:08
    Od: "Jolanta B" <j...@p...onet.pl>

    > Mam działalność gospodarczą jednoosobową - mam zamiar użyczyć od taty
    > samochód na umowę o bezpłatne użyczenie - tak aby tata nie musiał płacić
    > dochodowego od tego.

    najlepiej by było - gdyby Tata Ci podarował połowę wartości samochodu (jako
    współwłasność). Wtedy jako właściciel - mógłbyś bez problemu rozliczać
    korzystanie z samochodu w działalności:-))

    >Samochód jest osobowy - jak mogę odliczać koszty?
    > tzn. czy mam limity kilometrów, i rozliczam faktury czy może według stawki
    > za 1km ?

    prowadzisz ewidencje przebiegu pojazdu i na jej podstawie - oraz
    rzeczywiście poniesionych kosztów dokonujesz odliczeń.

    > dzięki z góry za poradę....
    >
    > msw :)

    pozdr Jola

  • 4. Data: 2002-05-21 13:07:47
    Od: "MSW" <m...@w...pl>

    <ciach>

> [...]
    > współwłasność). Wtedy jako właściciel - mógłbyś bez problemu rozliczać
    > korzystanie z samochodu w działalności:-))

    a co z umową o bezpłatne urzyczenie? - czy to nie załatwia sprawy? Poza tym
    od darowizny trzeba chyba coś zapłacić do US.:(

    > prowadzisz ewidencje przebiegu pojazdu i na jej podstawie - oraz
    > rzeczywiście poniesionych kosztów dokonujesz odliczeń.

    czyli sumuję fakturki za paliwo, etc i wrzucam w koszty - a książka tylko
    dla informacji US - tak?

    msw :)

  • 5. Data: 2002-05-21 14:08:31
    Od: "Jolanta B" <j...@p...onet.pl>

    > (jako
    >
    > a co z umową o bezpłatne urzyczenie? - czy to nie załatwia sprawy?

    niestety, nie załatwia, ponieważ nieodpłatne świadczenia - są również
    opodatkowane podatkiem VAT

    > Poza tym od darowizny trzeba chyba coś zapłacić do US.:(

    w pierwszej grupie podatkowej (m. in. ojciec - syn) kwota darowizny wolnej
    od podatku - wynosi 9057pln.
    A jeżeli samochód jest droższy niż 18000 - to może niech Tata podaruje Ci
    1/4 samochodu;-)?

    > czyli sumuję fakturki za paliwo, etc i wrzucam w koszty - a książka tylko
    > dla informacji US - tak?

    no nie zupełnie.
    Wpisujesz do książki trasy przejazdów - z uzasadnieniem wyjazdu, przeliczasz
    to mnożąc liczbę kilometrów prze stawkę tzw. kilometrówki (aktualnie dla
    samochodów pow 900cm3- 0,7519 pln/km) - Kwota ta stanowi próg - do jakiego
    możesz odliczać wartość faktur kosztowych związanych z użytkowaniem
    samochodu.

    pozdr Jola