    From: "jst" <j...@W...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochód firmowy bez amortyzacji
    Date: Tue, 7 Mar 2006 10:25:52 +0100

    > Moim zdaniem trochę przesadziłeś - fakt, że samochód nie figuruje w
    > ewidencji śr. trw. oznacza tylko tyle, że nie są spełnione pewne kryteria
    > zaliczenia do śr. trwałych, natomiast jest to majątek firmowy. Stąd też
    > KUP będą wszystkie wydatki ponoszone na eksploatację tego samochodu, po co
    > tutaj stosujesz kilometrówkę?

    Dzięki za odpowiedź. Największą wątpliwość w tej opisanej sytuacji budziła u
    mnie właśnie konieczność stosowania kilometrówki. Ale jesli tego nie trzeba
    robić to jest to w pewnych sytuacjach bardzo wygodne rozwiazanie dla
    przedsiębiorcy:

    1) mało operacji księgowych
    2) sprzedaż samochodu jest co prawda dochodem firmy, ale w gruncie rzeczy
    operacja kupna a potem sprzedaży da w sumie stratę ze względu na fakt utraty
    wartosci samochodu z wiekiem. Czyli pomniejszy to dochód firmy, zmniejszy
    kwotę podatku do zapłaty, a i pomniejszy stratę wynikającą ze starzenia
    auta. Jak ktoś tanio ( okazyjnie ) kupi auto i dobrze je potem sprzeda to
    może wyjść na 0. Pomijam oczywiście koszty eksploatacji.

    Wadą jest jednak konieczność kupowania nowego samochodu co rok- nie wiadomo
    na jaki egzemplarz się trafi.

    pzdr
    j.