  • 1. Data: 2004-04-07 09:02:27
    Temat: samochod w koszty
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Witam
    Jako, ze jestem nowym "byznasmenem" prosze o pomoc.
    Prowadze jednoosobowa DG, kpir, vatowiec.
    Cicialem rozliczac samochod (osobowy) ale nie wlasny. Korzystam
    z niego w celu prowadzenia dzialalnosci na podstawie umowy
    uzyczenia. Pytanie - jak maja wygladac formalnosci? Jakie
    papierki, ewidencje pisac i jak one maja wygladac?
    Jak i co ksiegowac? Fakture z serwisu, faktury za paliwo,
    wymiane oleju?
    Prosze o pomoc bo jakos niebardzo mi wychodzi znalezienie
    konkretnych informacji w sieci...

    PawelZ
    -----------

  • 2. Data: 2004-04-07 10:36:24
    Temat: Re: samochod w koszty
    Od: Tomek <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl>

    Dnia 2004-04-07 11:02, Użytkownik Bozoo napisał:
> [...]
    > wymiane oleju?
    > Prosze o pomoc bo jakos niebardzo mi wychodzi znalezienie

    Słowo kluczowe do wyszukiwania konkretnych informacji w sieci:
    "ewidencja przebiegu pojazdu"

    Tomek

  • 3. Data: 2004-04-10 09:18:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Apr 2004, Tomek wrote:

    >+ Dnia 2004-04-07 11:02, Użytkownik Bozoo napisał:
    p,,,]
> [...]
    [...]
    >+ Słowo kluczowe do wyszukiwania konkretnych informacji w sieci:

    Hm... to może być mało. Bo co z "wirtualnym przychodem" który
    ktoś tu (przy użyczeniu) ma ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-04-13 06:57:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > p,,,]

    > [...]
    >

    > Hm... to może być mało. Bo co z "wirtualnym przychodem" który
    > ktoś tu (przy użyczeniu) ma ?

    Nie wiemy kto tego samochodou uzycza a więc czy "wirtualny" przychód
    powstaje czy nie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-04-13 07:58:47
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Nie wiemy kto tego samochodou uzycza a więc czy "wirtualny" przychód
    > powstaje czy nie.

    Samochodu uzywam wylacznie ja, glownie w celach dojazdow
    do klientow. Nalezy on do mojego brata ktory chwilowo wyjechal
    i go nie potrzebuje wiec go uzyczyl. "Wirtualny przychod" ? A to co?

    PawelZ
    -----------

    ------------

  • 6. Data: 2004-04-13 09:27:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Bozoo napisał:

    > Samochodu uzywam wylacznie ja, glownie w celach dojazdow
    > do klientow. Nalezy on do mojego brata ktory chwilowo wyjechal
    > i go nie potrzebuje wiec go uzyczyl. "Wirtualny przychod" ? A to co?

    Nieodpłatne świadczenia, a takim jest uzyczenie, powoduja powstanie
    przychodu - nazwijmy go wirtualnym bo nikt niczego nie zarabia ani
    grosza nie widzidz, powstaje tylko przychód dla celów podatkowych.

    Tak w uproszczeniu:
    Ten kto uzywa ma przychód w wysokości czynszu najmu ktorego nie płaci.
    Uzyczający ma przychód w wysokości czynszu który móglby dostać na rynku
    gdyby zamiast uzyczał -wynajął.

    Ale te przepisy nie maja zastosowanie do 1 i 2 grupy podatkowej - czyli
    rodzice, rodzeństwo, dziadkowiw, dzieci, wnuki i chyba jeszcze najbliżsi
    powinowaci (szwagrowie, teściowie) ale trzeba by sprawdzic w podatkach
    od spadków i darwizn, tam jest definicja grup.

    W każdym razie kiedyuzycza ktos z rodziny z 1 i 2 grupy to nie ma
    "przychodów witualnych" które by trzeba opodatkować.

    Jeżeli użyczającym jest brat to podatkowo sprawa jest czysta.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-04-13 09:34:00
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    No dziekuje bardzo za naswietlenie sprawy bo juz
    sie zdazylem przestraszyc.
    A czysto teoretycznie: jesli uzyczy mi obca osoba
    to jest przychod wirtualny ktory musze opodatkowac,
    tak? Jak oszacowac jego wysokosc?
    A jesli zamiast uzyczenia zrobimy wynajem i napiszemy
    czynsz np 1 zl, to juz przychodu nie bedzie tylko koszty?

    PawelZ
    -----------

  • 8. Data: 2004-04-13 13:32:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Apr 2004, Bozoo wrote:
    [...]
    >+ A czysto teoretycznie: jesli uzyczy mi obca osoba
    >+ to jest przychod wirtualny ktory musze opodatkowac,
    >+ tak? Jak oszacowac jego wysokosc?

    Maddy wyłożyła: "czynsz rynkowy" który mógłbyś (zdaniem US)
    dostać za wynajęcie :)

    >+ A jesli zamiast uzyczenia zrobimy wynajem i napiszemy
    >+ czynsz np 1 zl, to juz przychodu nie bedzie tylko koszty?

    ...to w ustawie jest jeszcze zapis o "świadczeniach częsciowo
    odpłatnych". Wylicza się (do opodatkowania) różnicę.
    Za socjalizmu nazywało się to "domiar" czy jakoś tak :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)