  • Data: 2003-02-06 18:41:38
    Temat: Re: składka ZUS zdrowotne a rozliczenie roczne
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tuareg" <t...@p...fm> napisal w
    news:b1t74r$qmt$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Prowadzę działalność gospodarczą (ksiażka przychodów i rozchodów) oraz
    > jestem zatrudniony na umowę o pracę.
    > Z działalności za ubiegły rok wychodzi mi podatek na poziomie 500,00
    > PLN, jak wiadomo składka na zus zdrowotny to w roku 2002 ok. 1000,00
    > PLN. Moje pytanie: Czy w rozliczeniu rocznym mogę odliczyć od podatku
    > całą kwotę wpłat do ZUS (w przykładzie 1000,00), czy tylko 500,00 tyle
    > co wyliczony podatek?

    W rozliczeniu roczym sumujesz wszystkie skladki zdrowotne (zaplacone
    przez Ciebie osobiscie w ramach dzialalnosci gospodarczej oraz przez
    Twojego pracodawce) i odejmujesz to od podatku wyliczonego od
    sumarycznego dochodu. Czyli wszystko zalezy od tego, czy masz pokrycie w
    podatku odprowadzonym od Twojej pensji (czego Ci oczywiscie zycze :-)

    Marta