  • 1. Data: 2003-02-06 08:42:28
    Temat: składka ZUS zdrowotne a rozliczenie roczne
    Od: "Tuareg" <t...@p...fm>

    Prowadzę działalność gospodarczą (ksiażka przychodów i rozchodów) oraz
    jestem zatrudniony na umowę o pracę.
    Z działalności za ubiegły rok wychodzi mi podatek na poziomie 500,00 PLN,
    jak wiadomo składka na zus zdrowotny to w roku 2002 ok. 1000,00 PLN.
    Moje pytanie: Czy w rozliczeniu rocznym mogę odliczyć od podatku całą kwotę
    wpłat do ZUS (w przykładzie 1000,00), czy tylko 500,00 tyle co wyliczony
    podatek?

    --
    Artur

  • 2. Data: 2003-02-06 18:26:30
    Temat: Re: składka ZUS zdrowotne a rozliczenie roczne
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Tuareg <t...@p...fm> wrote:
> [...]
    > Moje pytanie: Czy w rozliczeniu rocznym mogę odliczyć od podatku całą
    > kwotę wpłat do ZUS (w przykładzie 1000,00), czy tylko 500,00 tyle co

    A jak myślisz? Zdrowotne odliczasz od podatku przecież.To że płacisz "za
    małe" podatki to Twoja wina:-))
    Jak odliczysz 1000 zł to co Ci wyjdzie? Chcesz na US zarabiać? Oj
    nieładnie:-))

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-02-06 18:41:38
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "Tuareg" <t...@p...fm> napisal w

> [...]
    > PLN. Moje pytanie: Czy w rozliczeniu rocznym mogę odliczyć od podatku
    > całą kwotę wpłat do ZUS (w przykładzie 1000,00), czy tylko 500,00 tyle

    W rozliczeniu roczym sumujesz wszystkie skladki zdrowotne (zaplacone
    przez Ciebie osobiscie w ramach dzialalnosci gospodarczej oraz przez
    Twojego pracodawce) i odejmujesz to od podatku wyliczonego od
    sumarycznego dochodu. Czyli wszystko zalezy od tego, czy masz pokrycie w
    podatku odprowadzonym od Twojej pensji (czego Ci oczywiscie zycze :-)

    Marta

  • 4. Data: 2003-02-06 19:10:32
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    --------
> [...]
    > małe" podatki to Twoja wina:-))
    > Jak odliczysz 1000 zł to co Ci wyjdzie? Chcesz na US zarabiać? Oj
    -------------

    Czy mi sie zdaje, czy powyzsze 2 odpowiedzi są sprzeczne?

    Latet

  • 5. Data: 2003-02-06 19:22:00
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> napisal w

    > --------
    > -------------
    >
    > Czy mi sie zdaje, czy powyzsze 2 odpowiedzi są sprzeczne?

    Otoz nie sa :-)))
    Mam wytlumaczyc, dlaczego nie?;-)

    Marta

  • 6. Data: 2003-02-06 19:30:21
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Otoz nie sa :-)))
    > Mam wytlumaczyc, dlaczego nie?;-)

    Bardzo prosze!

    Latet

  • 7. Data: 2003-02-06 19:45:40
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> napisal w

> [...]
    (stracilo kontekst)
    (sama chcialam)
    > Bardzo prosze!
    (rob sie:)

    Jacek ma racje: mozna odliczyc tylko to, na co jest pokrycie w podatku.
    Ale: Jacek nie zwrocil uwagi na to, ze Tuareg jest takze zatrudniony na
    umowe o prace. Czyli: Jezeli jest pokrycie w podatku od wszsytkich
    dochodow sumowanych w rozliczeniu rocznym, to "nadmiarowe" 500,00 PLN
    skladki z tytulu DG zostanie odzyskane.

    No i nie ma sprzecznosci :-)))

    Marta

  • 8. Data: 2003-02-06 20:21:30
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> wrote:
    > --------
    > Czy mi sie zdaje, czy powyzsze 2 odpowiedzi są sprzeczne?

    W którym miejscu widzisz sprzeczność?

  • 9. Data: 2003-02-06 20:29:19
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    MartaW <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Jacek ma racje: mozna odliczyc tylko to, na co jest pokrycie w podatku.
    > Ale: Jacek nie zwrocil uwagi na to, ze Tuareg jest takze zatrudniony

    Zwrócił,tylko może niezbyt jasno udzielił odpowiedzi.Odpowiedź kryła się
    w stwierdzeniu z uśmieszkiem.

    .> No i nie ma sprzecznosci :-)))

    No jasne że nie ma.Zgadzam się z Tobą MartaW.
    Ale coby nie gadać Lateta trudno jest "oszukać". Młody biznesmen
    ,czujny,uważny i precyzyjny.
    Tak trzymać Latet

  • 10. Data: 2003-02-06 22:10:09
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > W którym miejscu widzisz sprzeczność?
    > Jacek

    Juz nie widzę, wytlumaczono mi :-)
    Czasem czujnosc i ostroznosc bierze u mnie gore nad klarownym rozumowaniem
    :-)

    Pozdrawiam,

    Latet