  • 11. Data: 2008-01-10 08:39:32
    Temat: Re: skladka zdrowotna
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-01-2008 o 23:03:46 Andrzej Kłos <a...@w...pl> napisał(a):

    > To nie jest argument przeciw, tylko za. Jeżeli podniosą składkę np. do
    > 13%, a odliczać będzie można nadal tylko 7,75% to taki wzrost składki
    > będzie neutralny dla budżetu. Co ich przed tym wstrzymuje? Przecież
    > scenariusz jest już gotowy: rząd/sejm podwyższa składkę do 20%, podnosi
    > się larum, wkracza prezydent (Prezydent?) i obniża do 13%. I wszyscy się
    > cieszą.

    Ale to już NTG - zagadnienia propagandystyczne mają swoją własną :)

    pozdr,
    tommyz

  • 12. Data: 2008-01-10 08:41:20
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-01-2008 o 22:51:35 Andrzej Kłos <a...@w...pl> napisał(a):

    > jest, i to zasadnicza - marne NFZ i super prywatna klinika. A widzisz
    > różnicę w składce? 700 ws. 340? A obawiam się, że średnio/globalnie to
    > składka za 5 osób jest poniżej tych 340 zł/mieś. Co oczywiście
    > należałoby sprawdzić: kasa ze składek na ub. zdrowotne przez liczbę
    > wszystkich objętych ubezpieczeniem NFZ * 5.

    Rozumiem o czym mówisz, ale w porównaniu cen nie wziąłeś
    pod uwagę choćby stomatologa. 3 Plomby i różnica się zatraca, jakośc
    zostaje.

    pozdr,
    tommyz

  • 13. Data: 2008-01-10 09:33:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jan 2008, Andrzej Kłos wrote:

    > w składce? 700 ws. 340? A obawiam się, że średnio/globalnie to składka za 5
    > osób jest poniżej tych 340 zł/mieś. Co oczywiście należałoby sprawdzić:

    Czy i ile płacą na NFZ np. rolnicy? Przyznam że nie wiem (to że nie płacą
    dochodowego to wiem).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-01-10 09:54:45
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    t...@o...pl napisał(a):

    > Ale to już NTG - zagadnienia propagandystyczne mają swoją własną :)

    jak NTG, kiedy to jest finansowane z naszych podatków?

    andy_nek

  • 15. Data: 2008-01-10 10:09:15
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    t...@o...pl napisał(a):

    > Rozumiem o czym mówisz, ale w porównaniu cen nie wziąłeś
    > pod uwagę choćby stomatologa. 3 Plomby i różnica się zatraca, jakośc
    > zostaje.

    chyba się nie rozumiemy, piszesz, że masz super warunki, a ja tylko
    pokazuję, że za składkę 2 razy większą. Zaproponuj w swojej prywatnej
    ubezpieczalni, że będziesz płacił za 5 osobową rodzinę nie 700 a 340 i
    zobacz, co za tę cenę Ci zaproponują. Wątpię, czy zmieści się tam
    stomatolog.

    andy_nek

  • 16. Data: 2008-01-10 10:21:16
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 10:54:45 Andrzej Kłos <a...@w...pl> napisał(a):

    > jak NTG, kiedy to jest finansowane z naszych podatków?

    Ja odpisałem na opis chwytu propagandowego.
    Co do pytania czemu nie mozna podwyższyć - mozna, nawet na 1200%,
    jest szansa że powyżej 100% TK uwali.

    pozdr,
    tommyz

  • 17. Data: 2008-01-10 10:24:01
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 11:09:15 Andrzej Kłos <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > ubezpieczalni, że będziesz płacił za 5 osobową rodzinę nie 700 a 340 i
    > zobacz, co za tę cenę Ci zaproponują. Wątpię, czy zmieści się tam

    Warunki mam nie super tylko normalne, to różnica.
    Do tego nie mam trójki dzieci.
    A do tego należę do tej części populacji która leczy zęby ;)
    No i nie płace 700zł, to był tylko przykład co można wykupić.

    pozdr,
    tommyz

  • 18. Data: 2008-01-10 22:12:04
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Czy i ile płacą na NFZ np. rolnicy? Przyznam że nie wiem (to że nie płacą
    > dochodowego to wiem).
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Oj ty chyba dawno z prawdziwym rolnikiem nie gadałeś. :)
    Oni jakoś są przekonani że to państwo ich tak skubie jak nikogo innego. Bo
    przecież płacą podatki (dla ścisłości mają na uwadze podatek rolny i od
    nieruchomości) no i muszą vat płacić ( i tu dla ścisłości chodzi o ten vat
    który płacą np za paliwo do ciągników czy samochodów czy vat na materiały
    budowlane). A jak się ma działalność gospodarczą to (wg nich) jest tak
    pięknie że wszystko się ładuje w koszty i sie nie płaci podatków no i vat
    sie odlicza.

    To tak na marginesie ich poglądy. Zebrane na reprezentatywnej grupie :
    kobiety ponad 60 letniej która obok pracy w budżetówce prowadzi
    gospodarstwo, pana 25 letniego który żyje tylko z gospodarstwa i jeszcze
    kilku innych rolników.
    Dla nich nazwa podatek to jedno pojęcie pod którym zawiera się vat,
    dochodowy, rolny itd...
    Natomiast cierpią z tego powodu że nie mogą odliczyć vatu bo przecież
    "prowadzą biznes" tak jak w dg.

    Natomiast nie do przyjęcia jest dla nich fakt, że mogli by zamiast krus
    płacić zus.

    A co do składki na zdrowotne to chyba w krus nie ma rozbicia. Jest to 250 zl
    (chyba tyle teraz) kwartalnie od osoby. Opłacenie tej składki skutkuje
    nabyciem praw do ubezpieczenia zdrowotnego.

    --
    PawełJ

  • 19. Data: 2008-01-10 22:18:18
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > scenariusz jest już gotowy: rząd/sejm podwyższa składkę do 20%, podnosi
    > się larum, wkracza prezydent (Prezydent?) i obniża do 13%. I wszyscy się

    Wg mnie lepszym pomysłem jest wprowadzenie odpłatnych świadczeń. Były jakieś
    przymiarki - mowa była o niewielki jednorazowych kwotach. Np lekarz
    pierwszego kontaktu - kilka zł. wizyta. Niechby to było 5 zł. W przychodni
    w której się lecze jest 3 lekarzy. Przyjmują codziennie po ok 20-30
    pacjentów.
    Lepsze bo trafia do konkretnej jednostki która świadczyła daną opiekę. Nie
    trafia do NFZ czyli do dziury bez dna. Poza tym tracą tylko ci którzy tej
    opieki wymagają ale i zarabiają więcej ci którzy więcej pracują.

    --
    PawełJ

  • 20. Data: 2008-01-11 00:54:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jan 2008, pawelj wrote:

    > To tak na marginesie ich poglądy. Zebrane na reprezentatywnej grupie :
    [...]
    > Natomiast cierpią z tego powodu że nie mogą odliczyć vatu bo przecież
    > "prowadzą biznes" tak jak w dg.

    Hm... przecież rolnik AFAIK *może* być VATowcem!
    Że nie wspomnę, że rolnik ryczałtowy dostaje zwrot VAT na takich samych
    zasadach, na jakich ryczatłowy DG płaci dochodowy :> (bo o preferencyjnej
    stawce VAT na rolne pamiętam, więc *zwrot* rolnikowi jest oczywisty).

    > Natomiast nie do przyjęcia jest dla nich fakt, że mogli by zamiast krus
    > płacić zus.

    Tia.

    pzdr, Gotfryd