  • 21. Data: 2002-12-19 18:59:30
    Temat: Re: skladki ZUS a PIT-5
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Art. 23. 1. _Nie uważa się za _koszty uzyskania przychodów:
    > 37) składek na ubezpieczenie społeczne oraz Fundusz Pracy .....
    >
    > Wniosek : tylko i wyłacznie "w picie"
    >
    > _Walter_Bagehot_"Lombard Street"

    Czytaj dalej, jakie składki nie są KUP
    (od nagród i czegoś tam jeszcze)
    Wniosek w PIT się nie da. Tylko KPiR

    CEZ

  • 22. Data: 2002-12-19 19:23:02
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Czytaj dalej, jakie składki nie są KUP
    > (od nagród i czegoś tam jeszcze)
    > Wniosek w PIT się nie da. Tylko KPiR

    to ja zadam moje odwieczne pytanie - ale w ktorej kpir? bo jesli mam kilka
    dzialanosci - to do ktorej to wpisac? i wtedy okaze sie znowu ze ktos inny
    ma koszty - ktorych nie powinien miec - prawda?:-)
    nie ma jak niechlujstwo naszych ustawodawcow

    -----------------------------------
    ania
    www.koncepcja.aem.pl
    Krakuf
    kompromis F650 CS

  • 23. Data: 2002-12-19 21:27:57
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "ania" <a...@e...pl_#@!%> napisał w wiadomości
> [...]
    inny
    > ma koszty - ktorych nie powinien miec - prawda?:-)
    > nie ma jak niechlujstwo naszych ustawodawcow

    Ty Ania nie bądź taka "up................wa" i nie zadawj pytań na które
    brak odpowiedzi. Najprotsze wyjście aby w Twoim (i moim również,choć ja
    mam prościej) przypadku rozwiązać ten problem to likwidacja DG i
    pozostawienie jednej jako OF (broń Boże coby to jak spółka miała
    pozostać).Ja znalazłem rozwiązanie i jest to proste-Twój FP nie jest KUP
    dla pozostałych wspólników (zgodnie z prawem zresztą) i na koniec
    miesiąca to trzeba uwzględnić ( i tak co m-c ,aż dojdziesz do
    szczęśliwego zakończenia roku) w PIT-5. Proste nieprawdaż-:))?
    Jacek

    Dodaj wszędzie -:))))

  • 24. Data: 2002-12-19 22:33:57
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Ty Ania nie bądź taka "up................wa" i nie zadawj pytań na które
    > brak odpowiedzi. Najprotsze wyjście aby w Twoim (i moim również,choć ja
    - ciach -

    chodzmy wszyscy na bezrobocie:-)

    ----------------------------------
    ania
    www.koncepcja.aem.pl
    Krakuf
    kompromis F650 CS

  • 25. Data: 2002-12-19 23:17:18
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > Czytaj dalej, jakie składki nie są KUP
    > (od nagród i czegoś tam jeszcze)
    > Wniosek w PIT się nie da. Tylko KPiR

    Zgadzam sie że w PIT się nie da, tzn w rubrykę 34 bo tam FP nie jest
    wymieniony jednkaże z tego co napisano powyżej "Art. 23. 1. Nie uważa się
    za koszty uzyskania przychodów (...) 37) składek na (...) Fundusz Pracy
    ..." jasno daje do zrozumienia że i w KPiR tez się nie da (a tak ajest
    powszechnie lasnowana opinia i rada na grupie:). IMO jednak w PIT ale w
    rubrykę 35 ... (obowiązkowa darowizna ;) albo przynależność do organizacji
    itd. :).

    Sark

  • 26. Data: 2002-12-19 23:36:33
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > rubrykę 35 ... (obowiązkowa darowizna ;) albo przynależność do organizacji

    To ja sobie po prostu odżałuję te pare groszy i w ogole nie bede FP
    "odliczal".
    Mam nadzieje, ze tak wolno?

    Latet

  • 27. Data: 2002-12-20 00:46:04
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To ja sobie po prostu odżałuję te pare groszy i w ogole nie bede FP
    > "odliczal".

    nie poddawaj się tak szybko, sprawdź może swoją księgową :)

    > Mam nadzieje, ze tak wolno?

    A oczywiście, bardzo prospołeczna postawa :)

    Sark

  • 28. Data: 2002-12-20 07:37:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    ale w
    > rubrykę 35 ... (obowiązkowa darowizna ;) albo przynależność do

    Przeczytaj cały ust 1 pkt 37 tego artykułu,
    a nie tylko początek.

  • 29. Data: 2002-12-20 11:36:36
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > Przeczytaj cały ust 1 pkt 37 tego artykułu,
    > a nie tylko początek.

    OK Cef, przeczytałem :)) mylny alarm a poniżej specjalnie cytat dla Bikini
    coby na przyszłość nie siała defetyzmu i to baaardzo późną wieczorową porą
    :))
    ========
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów: (...)
    37) składek na ubezpieczenie społeczne oraz Fundusz Pracy i inne fundusze
    celowe utworzone na podstawie odrębnych ustaw - od nagród i premii
    wypłaconych w gotówce lub papierach wartościowych z dochodu po
    opodatkowaniu podatkiem dochodowym,
    ========

    Sark

  • 30. Data: 2002-12-20 11:38:49
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To ja sobie po prostu odżałuję te pare groszy i w ogole nie bede FP
> [...]

    Juz jest OK, możesz odpisywać :) zerknij tutaj
    Sark