  • 1. Data: 2002-12-16 07:52:04
    Temat: ryczałt a użyczenie
    Od: "pytek" <l...@w...pl>

    Dwa pytania:
    1. Jest sobie ryczałtowiec. Prowadzi działalność handlową - 3% ryczałtu. Dla
    potrzeb DG używa na mocy umowy użyczenia (zawartej z rodzicami) samochód
    dostawczy. Z racji tego ma przychód z nieodpłatnych świadczeń. Wg jakiej
    stawki ryczałtu powinien ten przychód być opodatkowany?
    2. Czy podatek dochodowy od osób fizycznych ustalony na mocy decyzji
    pokontrolnej US można w rocznym rozliczeniu ująć jako zapłacony i otzrymać
    jego zwrot? Chodzi konkretnie o podatek zryczałtowany - ustalony przez US w
    wysoko

  • 2. Data: 2002-12-16 07:53:33
    Temat: Re: ryczałt a użyczenie
    Od: "pytek" <l...@w...pl>

    Przepraszam, ale wysłało mi się samo - niedokończone. Tu jest CD
    (...) chodzi konkretnie o podatek zryczałtowany ustalony przez US w
    wysokości 20% (nieujawnione źródła).

  • 3. Data: 2002-12-16 20:53:18
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Dec 2002, pytek wrote:

    >+ Przepraszam, ale wysłało mi się samo - niedokończone. Tu jest CD
    >+ (...) chodzi konkretnie o podatek zryczałtowany ustalony przez US w
    >+ wysokości 20% (nieujawnione źródła).

    ...czy ty chcesz "mieszać" podatki ? Nie da się.
    Zasady ogólne to zasady ogólne (i tam się co nieco
    może "samo odliczyć") a ryczałt to ryczałt i rozlicza
    się *osobno* !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-12-17 08:34:58
    Od: "pytek" <l...@w...pl>

> [...]
    > Zasady ogólne to zasady ogólne (i tam się co nieco
    > może "samo odliczyć") a ryczałt to ryczałt i rozlicza

    Przepraszam bardzo, a co takiego namieszałem? Przecież istnieje też roczne
    rozliczenie ryczałtowe (PIT-28), w którym można skorzystać z takich samych
    ulg jak przy innych PITach (36-37). Ani słowem nie wspomniałem u zasadach
    ogólnych. Jeżeli jest się na ryczałcie i US wykryje nieujawnione źródła to
    ustala podatek zryczałtowany w wysokości 20% - tak to w każdym razie
    zropzumiałem... Jeżeli coś źle ropzumiem to proszę o wyjaśnienie.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2002-12-17 21:34:05
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Tue, 17 Dec 2002, pytek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ ulg jak przy innych PITach (36-37). Ani słowem nie wspomniałem u zasadach

    Zasugerowałem się, odszczekuję !

    Pozdrowienia, Gotfryd